همشهری آنلاین: کشتی شرکتی که با کلاه‌هایش به چهره‌هایی چون وینستن چرچیل، همفری بوگارت و ایندیانا جونز نمایی ماندگار می‌بخشید، پس از ۱۶۰ سال فعالیت به گل نشست.

بوگارت

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از تلگراف، بورسالينو كه به واسطه توليد كلاه‌هاي شاپو و پانامايي شناخته مي‌شد، اعلام ورشكستگي كرد. اين اتفاق پس از آن افتاد كه دادگاهي در الساندريا در شمال ايتاليا درخواست شركت را براي اجراي طرح نجات نپذيرفت و بورسالينو را در اختيار دولت قرار داد. در واقع رقم بدهي شركت به طلبكاران به 18 ميليون يورو رسيده بود و به همين دليل نظام قضايي ايتاليا تصميم گرفت از ادامه فعاليت آن جلوگيري كند.

حتي داشتن مشتري‌هايي سرشناس و پولدار مثل جاني دپ و فدريكو فليني هم نتوانست بورسالينو را از ورشكستگي نجات دهد و اين شركت سرانجام قرباني مديران ضعيف شد. مشكلات مالي بورسالينو از سال 2013 آغاز شده بود و به همين دليل يك شركت خصوصي حدود دو سال پيش 10 ميليون يورو در آن سرمايه‌گذاري كرد تا بلكه مهر ورشكستگي بر پيشاني يكي از نامدارترين و شناخته‌شده‌ترين شركت‌هاي توليد كلاه نخورد.

با اينكه بورسالينو پس از تزريق سرمايه در دو سال اخير به سوددهي رسيده بود اما رقم بدهي‌ها به چنان مرحله‌اي رسيد كه ديگر گرفتن مهلت از دادگاه هم پاسخگوي حل مشكل آن نبود. البته راي قاضي به معني پايان كار شركت در كوتاه‌مدت نيست و بورسالينو با داشتن 130 كارمند و كارگر همچنان به توليد 150 هزار كلاه در سال ادامه مي‌دهد.

كلاه‌هاي بورسالينو روي پرده و خارج از آن به يك اندازه محبوب و مشهور بود. هريسن فورد در «اينديانا جونز» يكي از آنها را بر سر داشت و كلاه بوگارت در «كازابلانكا» بورسالينو بود. شهرت اين شركت و كلاه‌هاي آن به جايي رسيد كه فيلم سينمايي «بورسالينو» با بازي آلن دلون و ژان پل بلموندو هم توليد شد.

کد خبر 393194

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha