همشهری آنلاین: سخنگوی دولت در واکنش به صحبت‌های دادستان کل کشور که گفته بود«برخی مقامات به جای اینکه دلسوزانه با قاچاق مبارزه کنند، خودشان یا فرزندانشان در این امر سهم دارند و چطور انتظار دارید این مبارزه به نتیجه برسد؟»، گفت:انتظار است به جای حرف یک لحظه هم امان ندهند و اقدامات قضایی کنند چون هر اتفاقی بیفتد همه مقامات سه قوه در مظان این اتهام قرار می‌گیرند.

به گزارش ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سیاست عمومی بودجه اهدافی را برای سال آینده دنبال می‌کند، گفت: مهار تورم، ایجاد اشتغال و تولید و کاهش فقر مطلق را پیگیری می‌کنیم و در سال گذشته هم همین روند را دنبال می‌کردیم و برای واحدهای بخش خصوصی هم پرداخت وام انجام می‌شد و نتیجه و آثارش را هم برای رشد اقتصادی در نیمه اول امسال مشاهد کردیم که به شش و نیم تا هفت درصد رسید و امسال هم مصمم هستیم رقم ۱۷ میلیارد تومان را به ۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم و در تولید و اشتغال آن را به کار گیریم.

وی تاکید کرد : مردم باید بدانند که دولت تحت هیچ شرایطی حاضر نیست که کالایی را گران کند و مسئله افزایش اشتغال و مقابله با فقر مطلق را پیگیری می کند. برای کاهش فقر دولت به هیچ وجه ریالی را از پرداخت رایانه ها نمی‌خواهد به خزانه واریز کند، سال آینده هم تمام رایانه‌ای که می گیریم را به جامعه باز می گردانیم تا به دست مستمندان برسد و ما تحت هیچ شرایطی راضی نمی شویم که مردم از ما ناراضی شوند، بلکه می خواهیم این یارانه ای که برای برخی از دهک ها ممکن است کمتر از خط واریز فعلی شود را برای حرکت در مسیر عدالت به نیازمندان برسانیم.

سخنگوی دولت در ادامه به سخنان دادستان کل کشور مبنی بر اینکه فرزندان مقامات در فساد و قاچاق فعال هستند، گفت: ما ناراحتیم که چرا چنین سخنی از سوی دادستان کل کشور در رسانه ها مطرح می شود، هرکس که در فساد نقش دارد و در قاچاق دست دارد را باید قوه قضاییه با توانایی که دارد، دستگیر کند یا مورد بازخواست قرار دهد، این که چنین حرفی به صورت کلی از سوی دادستان مطرح شود، همه مسئولان را در بر می گیرد و چنین سخن گفتنی در شان دادستان کل کشور نیست.

وی ادامه داد: دادستان کل کشور که باید درباره مبارزه با قاچاق اقدام عملی کند اعلام کرده که برخی مقامات به جای اینکه دلسوزانه با قاچاق مبارزه کنند، خودشان یا فرزندانشان در این امر سهم دارند و چطور انتظار دارید این مبارزه به نتیجه برسد؟ پاسخ ما این است که ما هم همین انتظار داریم؛ این سخن در فضای مجازی نبود بلکه توسط دادستان کل کشور مطرح شد که قدرت قضایی دارد و انتظار است به جای حرف یک لحظه هم امان ندهند و اقدامات قضایی کنند چون هر اتفاقی بیفتد همه مقامات سه قوه در مظان این اتهام قرار می‌گیرند. از مسئولان قوه قضائیه تقاضا دارم که به سمتی بروند که این جرم را در کسانی جستجو کنند که انجام داده‌اند.

نوبخت در پایان عنوان کرد:برای کاهش فقر به جای ۴۲ هزار میلیارد تومان بالغ بر ۱۰۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی می‌گذاریم. ما می‌فهمیم شرافت و سرمایه اجتماعی ما به رضایت مردم بستگی دارد هیچ اقدامی جز در راه جهت رفاه مردم انجام نمی‌شود.

 

کد خبر 393184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha