همشهری آنلاین: سازمان‌ها، گروه‌ها و اتحادیه‌های مختلف در اعتراض به حضور حزب راست‌گرای افراطی آزادی در دولت اتریش و بسته ریاضتی دولت جدید تظاهرات کردند.

تظاهرات علیه حزب راست گرای آزادی اتریش

به گزارش خبرگزاري صداو سيما از وين، سازمان ها، گروه ها و اتحاديه هاي مختلف در اعتراض به حضور حزب راست گراي افراطي آزادي در دولت اتريش و بسته رياضتي دولت جديد تظاهرات کردند.

بيش از دو هزار تن از شهروندان اتريشي روز دوشنبه به خيابان هاي وين پايتخت اين کشور آمدند تا مراتب اعتراض خود را به ائتلاف جديد دولت محافظه کار اين کشور با حزب راستگراي افراطي اعلام کنند. تظاهرکنندگان شعار مي دادند: اجازه ندهيد نازي ها بر ما حکومت کنند.

اين تظاهرات در آستانه برگزاري مراسم تحليف دولت جديد ائتلافي اتريش بر پا شد. حدود هزار و پانصد نيروي پليس اتريش در اطراف اين تظاهرات، حضوري پرشمار داشتند. نيروهاي ضد شورش پليس اتريش همچنين با بالگرد که بر فراز تظاهرکنندگان پرواز مي کرد و با کاميون هاي آب پاش تقويت و حمايت شده بودند. البته در تظاهرات امروز، نيازي به استفاده از اين کاميون ها که قادرند آب فشار قوي به سوي تظاهرکنندگان بپاشند پيدا نشد.

چند گروه چپگرا و ضد فاشيستي، راهپيمايي هايي مجزا در خيابان هاي مختلف پايتخت آغاز کرده بودند و سپس تماميِ آنان در ميدان هِلدِنپلاتز در مرکز وين گرد هم آمدند و تظاهراتي بزرگ را سازماندهي کردند. روي پلاکاردهايي که در دستان برخي از تظاهرکنندگان بود، جملات زير به چشم مي خورد: «ما از آوارگان استقبال مي کنيم،» «نازي ها بايد از کشور ما خارج شوند» و «هيچ خوکِ نازي نبايد اينجا باشد.»

هرچند در اين تظاهرات، درگيري هاي گسترده رخ نداد، در يک مورد، هنگامي که برخي از تظاهرکنندگان تلاش کردند از نرده هاي حائلي که نيروهاي پليس بر پا کرده بودند، عبور کنند، پليس به سوي آنان نارنجک دودزا (شبيه گاز اشک آور) شليک کرد.

هاينتس کريستيان اشتراخه 48 ساله، رهبر حزب راستگراي افراطي «اف پي او»، قرار است پس از برگزاري مراسم تحليف، به عنوان معاون صدر اعظم اتريش، کار خود را رسماً آغاز کند. اين سياستمدار راستگراي افراطي پيشتر گفته بود: «اسلام هيچ جايي در اروپا ندارد.» در ضمن، اشتراخه در سال گذشته، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را که سياستِ درهاي باز به روي آوارگان دارد، «خطرناک ترين زن در اروپا» خوانده بود.

  • برگزاري مراسم تحليف دولت جديد راست‌گراي اتريش

مراسم تحليف دولت جديد اتريش که از احزاب راست و راست افراطي اين کشور تشکيل شده و تشديد سياست مهاجرت و تقويت دفاع از حاکميت اتريش در اتحاديه اروپا را محور برنامه هاي خود قرار داده است، امروز با تائيد رئيس جمهور فعاليت خود را رسما آغاز کرد.

سباستين کورتس که هشت ماه پيش رياست حزب دموکرات مسيحي اتريش « OVP » را بر عهده گرفت و اين حزب را در انتخابات پارلماني اکتبر گذشته به پيروزي رهنمون کرد، اکنون در سي و يک سالگي به عنوان جوانترين صدراعظم تاريخ اتريش و جوانترين رهبر يک کشور در جهان کار خود را آغاز کرد.

کد خبر 392995

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha