همشهری آنلاین: این کشتار بی‌رحمانه، ظلم در حق فرهنگ، تاریخ و شان ملت ایران است. ملتی که آوازه مهمان‌نوازی‌اش جهانی بود، امروز به دلیل سودجویی جمعی انگشت‌شمار گوی سبقت را در نسل‌کشی پرندگان مهاجر ربوده است.

پورعرب

به گزارش مهر، ابوالفضل پورعرب در یادداشتی خطاب به صیادان، خواهان پایان نسل‌کشی پرندگان مهاجر در تالاب‌های کشور شد.

یادداشت این هنرمند سینمای کشور برای توقف کشتار پرندگان مهاجر به شرح زیر است:

آنچه امروز در تالاب‌های شمالی و جنوبی کشور به ویژه فریدونکنار، ازباران و سرخرود شاهد هستیم، تنها ظلم در حق پرندگان مهاجر نیست. این قتل‌عام و کشتار بی‌رحمانه، ظلم در حق فرهنگ، تاریخ و شان ملت ایران است. ملتی که آوازه مهمان‌نوازی‌اش جهانی بود و امروز تنها به دلیل سودجویی جمعی انگشت‌شمار از متخلفان، گوی سبقت را در نسل‌کشی پرندگان مهاجر از دیگر کشورها ربوده است. فریب و کشتار این میهمانان خسته‌بال که بی‌خبر از ذات پلید دام، به امید دانه از آسمان به خاک کشورمان پناه می‌آورند اوج فرومایگی است و لکه‌ای سیاه بر نام ایران و ایرانی.

هر چند این نسل‌کشی بی‌رحمانه طی سال‌های اخیر به کاهش تعداد و جمعیت بسیاری از گونه‌ها انجامیده اما امروز از هموطنان صیاد می‌خواهم قتل‌عام پرندگان مسافر را که نه سنت آبا و اجدادی‌شان بلکه، حاصل استفاده از ابزاری جدید است و مرگ دسته‌جمعی میلیون‌ها پرنده را رقم می‌زند پایان داده و با جمع‌آوری این دام‌های در هم تنیده، تولدی دوباره را برای مخلوقات بی‌گناه خداوند به ارمغان آورند. مخلوقاتی که جان شیرینشان هدیه خداوند است و روا نیست به دست بندگان خدا به ناحق ستانده شود.

همچنین از مسئولان اجرای قانون در کشور درخواست دارم با پایان این کشتار و جلوگیری از نابودی سایر گونه‌ها، نام کشورمان را از این قانون‌گریزی خونین و شرم‌آور پاک کنند که فریبکاری و مهمانکشی رسم ما نیست.

ابوالفضل پورعرب
۲۷ آذر ۱۳۹۶

کد خبر 392956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha