همشهری آنلاین: کتاب «نظریه‌پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی» نوشته ویلیام گادیکانست با ترجمه دکتر حسن بشیر در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «نظریه‌پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی»

به گزارش ایرنا، مراسم رونمایی از کتاب «نظریه‌پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی» با حضور دكتر سعیدرضا عاملی رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران، باقر ساروخانی استاد جامعه‌شناسی ارتباطات، جمعی از استادان دانشگاه‌های کشور، دانشجویان و علاقه‌مندان به حوزه ارتباطات میان فرهنگی برگزار شد.

دكتر ساروخانی در این مراسم در مورد اهمیت ارتباطات میان فرهنگی و چگونگی گسترش آن از نظر تاریخی و علمی سخن گفت.

دكتر عاملی رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران نیز با توجه به مساله جهانی شدن و ضرورت ارتباط فعال و وسیع با جوامع مختلف، ارتباطات میان فرهنگی را یکی از حوزه‌های کلیدی علوم ارتباطات دانست و ضمن تاکید بر گسترش آن در سطح کشور، ترجمه این کتاب را اقدامی مهم و ماندگار برشمرد.

دكتر حسن بشیر، استاد دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان مترجم اصلی کتاب در مورد ضرورت توجه به نظریه‌پردازی در حوزه ارتباطات میان فرهنگی که تاکنون نیز متاسفانه در کشور مورد توجه جدی قرار نگرفته، صحبت کرد و گفت: این کتاب برای اولین بار ترجمه شده و هنوز تالیفاتی نیز در این زمینه به فارسی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نظریه‌پردازی در حوزه ارتباطات میان فرهنگی به شدت مورد توجه اسلام است و باید در این زمینه کار جدی صورت گیرد و نظریات بومی در این عرصه تولید شود.

بشیر با اشاره به دشواری‌های ترجمه این کتاب، از استادان و دانشجویان درخواست کرد که همکاری جدی در این رابطه انجام و اگر نظراتی برای معادل‌سازی برخی از مفاهیم که برای اولین بار در کشور مطرح می‌شود، داشته باشند اعلام کنند تا در چاپ‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرند.

کتاب «نظریه‌پردازی درباره ارتباطات میان فرهنگی» با ویراستاری ویلیام گادیکانست، استاد ارتباطات انسانی دانشگاه کالیفرنیا و با مشارکت 26 نفر از استادان بنام جهان در حوزه ارتباطات میان فرهنگی به زبان انگلیسی در 450 صفحه منتشر شده است.

ترجمه فارسی این کتاب در دو جلد با مجموع 860 صفحه توسط انتشارات دانشگاه امام صادق (ع) چاپ شده است.

کد خبر 392843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha