همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران نامه طراح و ناظر بلوار کشاور را در صحن علنی شورا خواند و گفت: دکتر سرفراز غزنی که چند ماه پیش در گذشتند در نامه ای خواسته اند که شهرداری تهران تابلوی مشخصات این فضای بی بدیل شهری را در ابتدا و انتهای آن نصب کنند.

بلوار کشاورز

به گزارش همشهري آنلاين، حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه تذكرات پيش از دستور اعضاي شورا به موضوع فضاهاي شهري زنده و داراي ارزش اشاره كرد و افزود: یکی از نمونه های بارز این فضاهای سرزنده شهری تهران، بلوار کشاورز است كه دکتر سرافراز غزنی طراحی شده و بعدها و از سوی سازمان میراث فرهنگی در فهرست آثار میراث ملی قرار گرفته است و امروز از فضاهاي موفق شهري است.

نظري افزود: 
دکتر سرفراز غزنی که اکنون فقط چند ماه از درگذشت ایشان می گذرد در واپسین روزهای عمر خویش خواسته كه تابلویی را ابتدا و انتهای بلوار نصب شود كه در آن بيايد: طول بلوار: ۱۷۰۰ متر / شروع کار: ۱۳۳۶/ پایان کار: ۱۳۳۸/ هزینه: ۶۰ میلیون ریال.

اين عضو شوراي شهر  اظهار داشت: آقاي دكتر همچنين خواستند كه نام شهردار وقت يعني مهندس توسلی و طراح و ناظر كه خود ايشان هستند و طراحی فضاس سبز كه مهندس شيباني است در اين تابلو عنوان شود. 

نظري ادامه داد: در نامه دكتر سرفراز غزني آمده كه سنگتراش نهر ذوزنقه مینکو و مانی کو بوده و تهیه سنگ هرسیون از معادن شمال البرز است كه آن نيز در تابلوي مورد اشاره ذكر شود. 

عضو كميسيون شوراي شهر تهران، ري و تجريش از هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران خواست كه نصب این تابلو در ابتدا و انتهای بلوار را در دستور کار خویش قرار دهند و تاكيد كرد: با اين اقدام رسم قدردانی و گرامیداشت از طراحان فضاهای موفق شهری همچون بلوار کشاورز در مدیریت شهری ما نهادینه مي‌شود.

کد خبر 392787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha