همشهری‌آنلاین: نیروهای پلیس و ارتش بولیوی به منظور جلوگیری از اغتشاش در چهار ایالت این کشور به حال آماده باش در آمدند.

مخالفان دولت بولیوی اعلام کردند قصد دارند در چهار ایالت این کشور از جمله سانتا کروز ، بنی ، تاریخا و پا دو که از مهم ترین منابع غنی این کشور محسوب می شوند به تظاهرات و اعتصاب گسترده اقدام کنند.
مخالفان دولت بولیوی به رهبری چهار تن از فرمانداران این ایالت ها تاکید کردند از دولت مرکزی جدا و خودمختاری اعلام خواهند کرد.
این در حالی است که دولت اوو مورالس هم با هشدار به مخالفان تاکید کرد به شدت با آن ها مقابله خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تا تمامیت ارضی بولیوی به خطر بیافتد.
دولت بولیوی بیش از چهارصد نیروی پلیس و شماری از نیروهای ارتش این کشور را در نقاط حساس این چهار ایالت از جمله ایالت سانتا کروز که بیشترین منابع نفت و گاز این کشور در آن قرار دارد مستقر کرده است.
فرماندار ایالت سانتا کروز نظام مالیاتی جدیدی برای خود در نظر گرفته و تاکید کرده است قصد دارد از این پس نظام خود را در این ایالت برقرار کند.
خاطرنشان می شود مورالس رییس جمهور بولیوی دیروز مقامات سفارت آمریکا در بولیوی را به مشارکت در ناآرامی های اخیر در این کشور و حمایت از مخالفان متهم کرد و افزود مردم و دولت بولیوی اجازه نخواهند داد آمریکا با توسل به ایادی خود بتواند بار دیگر بر این کشور و منابع غنی آن دسترسی پیدا کند.
گفتنی است مخالفان دولت بولیوی اعلام کرده اند با پیش نویس قانون اساسی جدید بولیوی که در آن نقش دولت مرکزی در امور اقتصادی افزایش یافته است به شدت مخالف هستند و اجازه نخواهند داد این قانون اجرا شود.
مجلس ملی بولیوی که طرفداران دولت اوو مورالس در آن اکثریت دارند ، طرح قانون اساسی جدیدی را تصویب کرده است که بر اساس آن توزیع ثروت میان استان های فقیر و غنی تقسیم خواهد شد اما دولت بولیوی تاکید دارد که این طرح را به همه پرسی خواهد گذاشت
کد خبر 39248

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز