همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران درباره تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی از اورشلیم به قدس گفت: اقدام ترامپ در هفته وحدت موجب وحدت جهان اسلام شد.

به گزارش همشهري آنلاين، محسن هاشمی در جلسه علنی شوراي شهر تهران، ري و تجريش تصريح كرد: تغییر پایتخت رژیم اشغالگر از اورشلیم به قدس محکوم است و این اقدام رژیم صهیونیستی و آمریکا اوج رذالت است.

مشروح نطق رييس شوراي شهر به شرح زیر است:

با مکر الهی، اقدام ترامپ در هفته وحدت، موجب وحدت جهان اسلام شد.

از طرف اعضای شورای شهر تهران تصمیم نامشروع ترامپ رییس جمهور آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، کنار مسجدالاقصی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، همزمان با میلاد پیامبر اکرم (ص) را محکوم می کنیم.

این اقدام شیطانی با مکر الهی مواجه شد و در هفته وحدت، موجب وحدت بیشتر جهان اسلام علیه سلطه واشغال فلسطین مظلوم توسط رژیم صهیونیستی گردید.

از بامداد نهضت اسلامی در اوایل دهه ۱۳۴۰ در کنار همه آرمانهای بلند امام خمینی (ره) و مردم غیور ایران یعنی جهاد علیه استکبار داخلی و خارجی و حمایت از مبارزات مردم فلسطین و حذف غده سرطانی منطقه یعنی اسراییل آغاز شد.

نخستین اقدام روشنگرانه در ایران، علیه اشغال فلسطین توسط آیت الله هاشمی رفسنجانی صورت گرفت. ایشان در ۲۹ سالگی به دلیل تبعید در سال ۱۳۴۲ هنگام فرار از دست عمال رژیم گذشته در تبعید خود خواسته به دلیل فشارهای علیه مبارزان و به دلیل تبعید امام خمینی (ره) و سرکوب قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ کتاب القضبه الفلسطینه با قلم اکرم زعیتر که سفیر اردن در ایران بود را ترجمه و با نام سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار در سال ۱۳۴۳ منتشر کرد. مرحوم دکتر مصدق از حصر در احمدآباد مستوفی با مطالعه کتاب سرگذشت فلسطین یا کارنامه سیاه استعمار پیغام کتبی ارسال می کنند که کتاب را مطالعه کردم حیف است این کتاب بلا مطالعه باقی بماند و پول می فرستند و۲۰۰ جلد هم می خرند که توزیع شود. این کتاب تاریخچه فلسطین و شکل گیری یهود را بیان کرده است. در آن مدت ساواک با چالشی جدی رو به رو شد و انتشار کتاب را ممنوع کرد و به انتشارات دارالمکتب که این کتاب را منتشر کرده بود، اخطار داد.

کد خبر 391997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha