شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۵
۰ نفر

رضا رفیع: بنده درخصوص علوم و فنون و رشته‌‌های ورزشی، نه ورود خاصی داشته و دارم و نه تخصص و تبحری که به کار‌ آید؛ فقط یک‌ بار در زنگ ورزش دبیرستان، در یک تیم فوتبال قرار گرفتم که چون به دروازه تیم خودمان گل زدم، خیلی سنگین کنار کشیدم و شاعر شدم.

فلذا با اين سوابق درخشان، ترجيح مي‌دهم كه لااقل در اين راستا حرفي نزنم؛ منتها قضيه جام‌جهاني ديگر فرق مي‌كند؛ جمادات و نباتات هم به حرف درمي‌آيند؛ آدم سالم، تيم ملي فوتبال كشورش عازم بازي‌هاي جام‌جهاني سال2018 روسيه بشود، آن‌وقت هيچ واكنشي، حتي در حد يك سوت و كف‌زدن ناقابل هم از خودش نشان ندهد؟ ملت خيال مي‌كنند علائم حياتي اوليه‌اش از كار افتاده است؛ زنگ مي‌زنند 115!

خب بحمدالله مراسم باشكوه قرعه‌كشي جام جهاني هم جمعه پيش در كمال صحت و سلامت برگزار شد و ملالي نبود جز نحوه پوشش خانم مجري كه آن هم به‌خوبي و خوشي برطرف شد. راستش تا ديروز ما فقط دغدغه اين مسئله را داشتيم كه حالا داريم مي‌رويم روسيه و جام‌جهاني، «چي بپوشيم؟» اما بعدا پيشرفت كرديم و اين اضطراب چي بپوشيم، به «چي بپوشند!» تبديل شد. پيشرفت و ترقي براي هر جامعه‌اي لازم است.

مجري اين برنامه، نقش تعيين‌كننده‌اي در ديده‌شدن مراسم از تلويزيون ما داشت. مهندس ضرغامي (رئيس سابق صداوسيما) از قبلش در اين مورد خاص، اظهار نگراني كرده بود و گفته بود كه شما نمي‌دانيد ما چي مي‌كشيم! دوره قبل جام‌جهاني، بيچاره شديم؛ طوري كه نرم‌افزار روتوسكوپي‌مان هنگ كرد و از آن دود بلند شد؛ فلذا پيش از آغاز مراسم قرعه‌كشي اين دوره از جام‌جهاني ـ چنان كه افتد و داني ـ دست به دعا و تمناي عاجزانه برداشته بودند كه خدا كند سرووضع ظاهري مجري برنامه، منشوري نباشد!

حتي عادل فردوسي‌پور عزيز هم لحظاتي پيش از آغاز مراسم، در برنامه نود وي‍ژه‌اش نتوانست استرس و اضطراب خود را بر زبان نياورد و آشكارا گفت اميدوارم پوشش خانم مجري طوري باشد كه ما بتوانيم مراسم قرعه‌كشي را از تلويزيون ببينيم!

خب خدا را شكر، دل آقاي ضرغامي پاك بود و نيت عادل عزيز، درست؛ پس مراسم قرعه‌كشي جام‌جهاني كه شروع شد و دوربين رفت روي خانم مجري، همه (دولت و ملت و حكومت و...) يك نفس راحت كشيدند كه «آخيش‌ش‌ش... درست شد»! خانم مجري يك بلوز حلقه‌اي پوشيده بود و تا اين مقدارش را تلويزيون كنار آمد و ناشكري نكرد. دوره قبل به مرگ گرفتند، اين دوره به تب راضي شديم! اين حساسيت و اهميت مطلب را خود خانم مجري هم گرفت. بعد برنامه، در فضاي توييتري‌اش نوشت: آيا مردم ايران، راضي شدند؟ (Iran are you happy?)

آنقدر اين اضطراب و نگراني از وضع پوشش مجري قرعه‌كشي جام‌جهاني فوتبال 2018روسيه، ترس و دلهره به جانمان انداخته بود لامصب كه با افتادن ايران در گروه مرگ (پرتغال، اسپانيا و مراكش) هم خيلي نترسيديم و فقط خنده‌مان گرفت و سر شوخي ملت باز شد. يكي گفت «بهتر است در همين اوج خداحافظي كنيم»؛ يكي گفت «حضور ما و باخت محكم ما در برابر اين تيم‌هاي قدر، چيزي از ارزش‌هاي ما كم نمي‌كند»؛ يكي پيشنهاد داد كه «ديگر لازم نيست به كي‌روش حقوقي داده شود، چون بدون او هم مي‌بازيم»؛ و يكي هم خبر داد كه «داعش، مسئوليت قرعه‌كشي جام‌جهاني را برعهده گرفته است»! راستي، راجع به كراوات علي دايي هم اين منبع موثق فعلا نظر خاصي ندارد!

کد خبر 391851

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha