سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهر کاشان میزبان کنسرتی با اجرای ۲ تن از نوازندگان ژاپن بود که به مناسبت روز فرهنگی این کشور به اجرای موسیقی سنتی برای اهالی کاشان پرداختند.

به گزارش همشهري آنلاين، این مراسم بخشی از برنامه «ماه فرهنگی ژاپن» است که با پیشنهاد «هیرویاسو کوبایاشی» سفیر این کشور در ایران در هتل عامری‌های کاشان برگزار شد.

سرای عامری‌ها بنایی تاریخی بازمانده از دوران زندیه و قاجار است که پس از مرمت و بازسازی از سال ۹۳ به عنوان یک هتل ۵ ستاره به محلی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و بین‌المللی تبدیل شده است. اسفند ماه سال گذشته نیز این سرا، میزبان هفته فرهنگی فرانسه در کاشان بود.

در مراسم شب گذشته که با عنوان «روز فرهنگ ژاپن» و با حضور شهردار و اعضای شورای شهر و حدود ۴۰۰ نفر از اهالی کاشان برگزار شد ۲ تن از هنرمندان آهنگساز اهل ژاپن با سازهایی همچون طبل و فلوت ژاپنی قطعاتی از موسیقی سنتی این کشور را اجرا کردند.

«ایچیتارو» هنرمند طبل‌نواز ژاپنی که در کنسرت موسیقی سنتی شب گذشته در کاشان به اجرای قطعاتی پرداخت از نوازندگان چیره‌دست و شناخته شده طبل ژاپنی در جهان است که پیش از این در حدود ۵۰۰ کنسرت در آمریکا و بیش از ۲ هزار کنسرت دیگر در کشورهای مختلف جهان به همراه گروه «اون دوکوزا» نوازندگی کرده است.

هنرمندی دیگری که در این کنسرت او را همراهی می‌کرد «کوجی کیشیدا» نوازنده جوان فلوت سنتی ژاپنی بود که فلوت‌نوازی را از دوران کودکی آغاز کرد و در ادامه هنر آهنگسازی و تنظیم آهنگ را در دانشگاه موسیقی «سون زوکو گاکو ئن» به شکلی آکادمیک آموخت.

«هیرویاسو کوبایاشی» سفیر ژاپن در ایران نیز در سخنان خود پس از تاکید بر اهمیت و پیشینه مراودات اقتصادی و سیاسی میان دو کشور، اژ نقش کشورش در همراهی و حمایت ایران در سال‌های اخیر و به خصوص در دوره پس از برجام سخن گفت و بر لزوم و اهمیت افزایش ارتباطات دو طرف تاکید کرد.

علاوه بر این در حاشیه این مراسم در بخش دیگری از هتل عامری‌ها، محل برگزاری روز فرهنگی ژاپن در کاشان، نمایشگاه عکس‌های گردشگری، معرفی و امتحان پوشاک و بازی‌های سنتی ژاپنی و همچنین کارگاه آموزش اوریگامی برگزار شد که استقبال اهالی کاشان را به همراه داشت.

کد خبر 391542

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha