جمعه ۲۳ آذر ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

مریم رشدی: اگرچه همه ما می‌توانیم به راحتی با مراجعه به سوپر محله، پودر ژله دلخواه را تهیه کرده و براساس دستورالعمل روی جعبه، آن را درست کنیم

ژله

ولی حتما شما هم قبول دارید که ژله‌ای که با استفاده از خود میوه و همچنین آب آن تهیه می‌شود، هم طعم و مزه طبیعی‌تری دارد و هم خاصیت آن بیشتر است.

مواد لازم برای تهیه ژله برای 4 نفر:

ـ یک عدد انار (دان شود)
ـ 3 قاشق سوپ‌خوری پودر ژلاتین
ـ 3 پیمانه آب انار

طرز تهیه:

کاسه بلوری بزرگی آماده کنید و یک پیمانه آب انار داخل آن بریزید؛ سپس کتری را روی شعله اجاق گاز قرار دهید و بگذارید تا آب آن به جوش آید. ظرف حاوی آب انار را روی کتری بگذارید و بعد از آن یک قاشق سوپ‌خوری پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید و همان‌طور که روی کتری قرار دارد، با چنگال به آرامی هم بزنید تا پودر ژلاتین در آب انار حل شود.

پس از آن، یک پیمانه دیگر آب انار در کاسه بریزید و دوباره یک قاشق پودر ژلاتین به آن بیفزایید. حالا با چنگال مواد را هم بزنید تا ژلاتین حل شود. این کار را یک بار دیگر تکرار کنید تا در واقع آب انار و پودر ژلاتین تمام شود.

نکته: همه این مراحل را روی کتری انجام دهید. در واقع کتری در اینجا نقش حمام بن ماری را دارد.

پس از پایان مرحله حل شدن پودر ژلاتین در آب انار، ظرف را از روی کتری برداشته و در دمای محیط قرار دهید تا کم‌کم از حرارت بیفتد؛ در ضمن گاهی هم به وسیله چنگال محلول را هم بزنید تا کمی غلیظ شود.

نکته: هرگز آب انار و پودر ژلاتین را یکباره با هم مخلوط نکنید زیرا در این صورت، پودر ژلاتین گلوله‌گلوله می‌شود.

پس از آماده شدن محلول، قالب را ـ که بهتر است آلومینیومی باشد ـ آماده کنید و مواد ژله را داخل قالب بریزید؛ سپس دانه‌های انار را به آن اضافه کنید.

نکته: برای اینکه هنگام برگرداندن ژله این کار به راحتی انجام شود، ابتدا قالب را خیس کرده سپس 10‌دقیقه آن را داخل فریزر قرار دهید. پس از آن قالب را از فریزر خارج کرده و بلافاصله مواد ژله را در آن ریخته و پس از آن دانه‌‌های انار را اضافه کنید. در پایان، قالب را به مدت 4 تا 5 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا ببندد. حالا برای برگرداندن ژله کافی است قالب را به مدت30 ثانیه داخل ظرفی حاوی آب جوش قرار دهید؛ سپس آن را بیرون آورده و روی ظرفی تخت برگردانید؛ به این صورت ژله به راحتی برمی‌گردد.

نکته: در تهیه این ژله به جای گرفتن آب انار به صورت دستی، از آب انار‌های آماده و طبیعی کارخانه‌ای نیز می‌توانید استفاده کنید.

کد خبر 39154
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز