وحید معتمدنژاد: چهارمین سالگشت در گذشت پروفسور کاظم معتمد‌نژاد در دوره جدید شبکه‌های اجتماعی که وی همواره از ظهور آن‌ها در سالیان گذشته خبر می‌داد

 motamed nejad

امروز در حالی سپری می‌شود که گرچه او دیگر در میان ما نیست اما پیش بینی‌های او در پیدایی تکنولوژی رسانه ای همیشه بر زبان وی می‌چرخید.

در چنين روزگاري كمتر كسي را مي توان يافت كه از دامنه و گسترش علم در آينده باخبر و خبر دار باشد ويا بسط علم را در مرور زمان به آينده پيوند دهد.

دكتر كاظم معتمد‌نژاد از زمره كساني است كه به طور معمول آينده علوم ارتباطات را با افقي وسيع و باز مي‌ديد و اين بينش ديداري و محتوايي در همه رهروان او كه وي آن ها را مدام "همكار " خطاب مي‌كرد نسج كرده است و اين بافت ارتباطي بر بستر ارتباطات امروز مفروش است و زير بناي توسعه و رشد انديشه و آگاهي در سطح جامعه و رسانه‌ها شده است تا جايي كه از بدنه آن‌ها صداي آزادي خواهي بر در و ديوارهاي مرتفع، ناقوس خوشي سر مي‌دهد و مردمان آن سوي ديوار را به روشنگري و روشنخواهي به مبارزه مي‌طلبد، مبارزه‌اي از نوع تعامل و تجانس حرفه‌اي‌گري در نزديكي نسل‌ها...

دكتر معتمد‌نژاد ترتيب و توالي را در آموزش علوم ارتباطات جوري به شاگردانش تعليم مي داد كه هر دانش آموخته‌اي ناخودآگاه خود را در هر حوزه و زير شاخه علوم ارتباطات مي‌يافت و تا انتهاي راه ،خبره همان زير شاخه شده و سپس به مدارج مربي واستادي نائل مي‌آمد ،يا به عبارتي ايشان به هر دانش آموخته خويش مي‌آموخت كه هر كدامشان در يك تخصص كسب علم و تجربه كند تا از اين طريق كل ظرف علوم ارتباطات از ظرفيت خاص انباشته شده تا بستر علوم ارتباطات هميشه از دانش آموخته‌هاي تخصصي موج زند.

در واقع اين سياستي بود كه دكتر معتمد‌نژاد علوم ارتباطات را جامع العلوم معرفي كرد و خود لقب پدر علوم ارتباطات لقب گرفت
علومي كه در عصر حاضر هر كدام از اساتيد و مجربين اين حوزه در ساحت فرهنگ و ارتباطات به آموزش آن‌ها مشغولند و اين جامع الشرايط بودن دكتر معتمد‌نژاد را در جامع الإموزي علوم ارتباطات به دانش خواهان مي‌رساند.

دكتر معتمد‌نژاد هيچگاه علم و دانش را به دانش جويان هبه نمي‌كرد و مدام در پي دقت و وسواس در آموزش الفباي ارتباطات بود كه بر همين اصل معتقد بود تمام دانش آموختگان بايد جامع الشرايط باشند نه فارغ الشرايط...

اميد كه اين تداوم و ترتيب در امر فراگيري دانش ارتباطات تا روزگاراني كه سبك آموزش بر مبناي تعاليم ايشان پايه ريزي شود، همواره در جامعه ارتباطي هموار و همراه و همراز با تشنگان بصيرت و آگاهي سير كند.

کد خبر 391396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha