سارقان مسلح به بهانه فــروش مــاشیــن، طعمه‌هایشان را به سر قرار می‌کشاندند و وقتی از پر بودن حساب بانکی‌ آنها مطمئن می‌شدند دست به زورگیری می‌زدند.

متهمم

به گزارش همشهري، متهمان كه 2مرد ميانسال هستند اوايل آبان‌ماه تحت تعقيب پليس آگاهي تهران قرار گرفتند. نخستين شاكي آنها مردي بود كه مي‌گفت دزدان مسلح 6 ميليون تومان از او سرقت كرده‌اند. اين مرد توضيح داد: چند روز پيش در خيابان يك خودروي پرايد ديدم كه پشت‌ شيشه‌اش آگهي فروش آن درج شده بود. از آنجا كه قصد خريد ماشين داشتم با شماره‌اي كه در آگهي بود تماس گرفتم و با فروشنده قرار گذاشتم.

حدود ساعت 5 بعدازظهر بود كه به محل قرار در جنوب شرق تهران رفتم. 2مرد ميانسال به‌عنوان فروشنده در محل قرار حضور داشتند و پس از صحبت‌هاي اوليه بر سر قيمت خودرو به توافق رسيديم. به آنها گفتم كه قصد خريد ماشين را دارم اما يكي از آنها خواست موجودي حسابم را به او نشان دادم تا مطمئن شود كه خريدار هستم و ماشين را به فرد ديگري نفروشد.

من هم كه از ماشين خوشم آمده بود همراه آنها مقابل دستگاه عابربانك رفتم، از حسابم موجودي گرفتم و به آنها نشان دادم. اما در همين هنگام يكي از آنها سلاحي از زير پيراهنش بيرون كشيد و لوله آن را به طرف من گرفت و ديگري هم شروع به ضرب و شتم من كرد. آنها با زور و تهديد كارت عابربانكم را دزديدند و فرار كردند. چند دقيقه بعد نيز پيامكي به دستم رسيد كه نشان مي‌داد همه 6ميليون تومان موجودي حسابم سرقت شده است.

با شكايت اين مرد دستور بازداشت سارقان مسلح صادر و تحقيقات براي شناسايي آنها شروع شد. كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي تهران در بررسي‌هاي تخصصي به سرنخ‌هايي دست يافتند كه نشان مي‌داد مردي به نام اكبر در اين سرقت نقش دارد. او يك مجرم سابقه‌دار بود كه آخرين بار به جرم مشاركت در قتل دستگير شده بود. او متهم بود كه در ماجراي قتل مردي 50ساله كه جسد دست و پا بسته‌اش ارديبهشت امسال در منطقه خاوران پيدا شده بود نقش داشته است اما مدتي بعد و با دستگيري متهم اصلي پرونده و اعتراف او به ارتكاب جنايت، اكبر از زندان آزاد شده بود.

با اين اطلاعات تيمي از مأموران راهي مخفيگاه اين مرد در شهرك واوان شدند و در يك عمليات ضربتي او را دستگير كردند. وي در بازجويي‌ها به سرقت مسلحانه از خريدار پرايد اعتراف كرد و مدعي شد كه همدست وي مردي 53ساله به نام نقي است. به اين ترتيب دومين متهم نيز دستگير شد و به سرقت مسلحانه اعتراف كرد. به گفته سرهنگ حميد مكرم،

معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران، متهمان علاوه بر سرقت از مالباخته به چند سرقت مسلحانه ديگر با اين شگرد اعتراف كردند و معلوم شد كه در بيشتر سرقت‌ها آنها به بهانه فروش پرايد طعمه‌هايشان را به محل قرار كشانده و بعد از اطمينان از پر بودن حساب بانكي‌شان، دست به سرقت زده‌اند. وي از شاكيان احتمالي خواست براي شناسايي دزدان مسلح به اداره يكم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 391377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha