همشهری آنلاین: معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۹ از توانمند سازی اجتماعی مددجویان رهایی یافته از اعتیاد و کسب مهارت‌آموزی آنها در مجتمع بهاران این منطقه خبرداد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، حمید بهرامی با اعلام این خبر گفت: در مجتمع توانمندسازی بهاران، خدمات اسکان، ارائه خدمات بهداشتی، تغذیه‌ای و درمانی، اصلاح رفتار، حرفه و مهارت‌آموزی، اشتغالزایی، بازگشت به خانواده و جامعه و پیگیری وضع مددجو ارائه می‌شود.

معاون شهردار منطقه با اشاره به اینکه این مرکز می‌تواند پایگاه مناسبی برای حمایت و پشتیبانی از افراد آسیب دیده باشد،تصریح کرد: در این مجتمع امکاناتی از قبیل حمام، آرایشگاه، رختکن، سرویس بهداشتی، نمازخانه و کتابخانه، خوابگاه، واحد مددکاری، غذاخوری، کارگاه توانمندسازی و مهارت‌آموزی، اتاق ورزش، سرگرمی و فراغت، فضای باز و هواخوری در نظر گرفته شده است.

بهرامی با اشاره به حمایت‌های روانی و روحی مددجویان اظهار کرد: در این مجتمع روان پزشک، روانشناس و مددکاران اجتماعی علاوه بر ارائه خدمات به مدجویان به شناسایی خانواده‌های این افراد و تشویق آنان برای حضور و شرکت در جلسات مشاوره و مددکاری می‌پردازند.

وی بیان کرد: مددجویان در این مرکز علاوه بر آموزش تهیه و تزئین ست رومیزی، شمع‌سازی، دوخت لباس‌های فرم سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف و... به تولید آنها نیز می‌پردازند و حق الزحمه دریافت می‌کنند.

این گزارش می‌افزاید ورود معتادان پس از ترک اعتیاد به مجموعه بهاران به صورت داوطلبانه است و افراد در این مرکز پس از گذراندن دوره های کار آفرینی، حرفه آموزی، برگزاری جلسات مددکاری و مشاوره برای ورود به بازار کار آماده می شوند.

این مجتمع در بزرگراه تند‌گویان، خیابان میعاد جنوبی، انتهای خیابان دانشگاه قرار دارد و شماره 55545666 راه ارتباطی شهروندان با این مجتمع است.

کد خبر 391115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha