همشهری آنلاین: سخنگوی دولت، توجه به سلامت را از تأکیدات رئیس جمهوری دانست و گفت: اعتبار موردنیاز طرح تحول سلامت برای پایان دادن به حاشیه‌ها، در بودجه ٩٧ گنجانده می‌شود.

محمد باقر نوبخت

به گزارش ایرنا، محمدباقر نوبخت، در چهاردهمین بزرگداشت اهدای عضو (جشن نفس) در سالن همایش‌های برج میلاد افزود: در حوزه سلامت دکتر هاشمی، وزیر بهداشت را تقدیس می‌کنم که فشار فراوانی در این چهار سال (در راستای اجرای طرح تحول سلامت) به او وارد شد.

معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: هر طرح مي‌تواند ایرادات و مشکلاتی داشته باشد اما این سیاست برای مردم در دولت دوازدهم هم تکرار خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: در بودجه سال ٩٧ با همه مضیقه‌ها دو کار برجسته ای انجام شد که یکی اشتغال بزرگ برای جوانان و دیگری سلامت جامعه در کنار کاهش فقر مطلق است.

وی ادامه داد: آخرین سفارش آقای روحانی این بود هر آنچه برای اجرای طرح تحول سلامت نیاز است با توجه به حاشیه‌هایی که برای دانشگاه‌ها ، داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی پیش آمد در بودجه سال ٩٧ بحث سلامت مردم بطور ویژه در لایحه بودجه گنجانده شود.

  • دولت به موضوع اهدای عضو کمک می‌کند

نوبخت تصریح کرد: اعلام مي‌کنم دولت از این مساعدت‌ها مضایقه نخواهد کرد و دولت بر خود فرض می‌کند آنچه می‌تواند برای انجمن اهدای عضو انجام دهد و در بحث نقل و انتقال اعضای اهدایی کمک خواهد کرد.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه هر هفته در جلسات متعدد حقوقی و غیره شرکت می‌کنم، خطاب به حضار گفت: هیچ جلسه ای تا کنون مانند این جلسه برای من ارزشمند و دوست داشتنی نبود و درود خدا بر شما و همه انسان‌های ارزشمندی که با اهدای عضو، این فرصت را برای زندگی مجدد عزیزان وطن فراهم کرده اند.

وی ادامه داد: درود خدا بر خانواده ای که چنین اجازه ای دادند؛ درود خدا بر انسان‌هایی که این امکانات را دریافت کردند تا با استمرار حیات بتوانند زمینه حیات بخشی برای جامعه باشند و همچنین درود خدا به آن هنرمندان واقعی ، پزشکان عزیزی که با علم و دانش و با دستان پاک که برخی بدون وضو دست به بدن بیماری نمی‌زنند، موجبات این زندگی مجدد را فراهم می‌کنند.
وی به نقل از یکی از پزشکان گفت: ایامی که امام راحل بیمار بودند هیچگاه دکتر فاضل بدون وضو به بدن حضرت امام برای معالجه دست نزدند.

  • اهدای عضو، فرهنگ مشترک ایرانیت و اسلامیت است

نوبخت اظهارکرد: اگر بخواهیم فرهنگ مشترک دین و ملیت و اسلامیت و ایرانیت را بیان کنیم، همین فرهنگ اهدای عضو است.
وی ادامه داد: پنج تا هشت هزار بیمار در سال دچار مرگ مغزی می‌شوند که تا چهار هزار تن از آنان می‌توانند اهدای عضو کنند و برخی هم با اهدای بافت، ٥٣ بیمار را می‌توانند از معلولیت نجات دهند که در مجموع بیش از ٢٠٠ هزار نفر از معلولیت رها می‌شوند و این ظرفیت بالایی است که در ایرانیان وجود دارد.

  • 80 میلیون ایرانی همیشه پای کارند

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه با مباهات اعلام می‌کنم که یک ایرانی ام، گفت: وقتی برای بازدید از مناطق زلزله زده در کرمانشاه حضور داشتم و حضور فعال مردم را در کرمانشاه مشاهده کردم، به ایرانی بودن خود افتخار کردم چون مردم ما هر جا خون نیاز بود اهدا کردند و درحال حاضر هم هر جا کمک ضرورت داشته باشد، دریغ نمی‌کنند.
وی ادامه داد: ٨٠ میلیون ایرانی داریم که همیشه پای کارند و باید یک انگیزش فرهنگی هم داشته باشیم که برخی هنرمندان ما جدای هنر کاری، هنر زندگی دارند و می‌توانند بدون سیاست ورز بودن، فعالیت سیاسی انجام دهند و مردم را در رفتن به پای صندوق‌های رای تشویق کنند و در بحث فرهنگی و فرهنگ‌سازی برخی امور مانند اهدای عضو هم فعالیت گسترده ای داشته باشند و این یعنی هنرمندان ما یک سر و گردن بالاتر از بقیه هنرمندان هستند.

کد خبر 391083

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha