همشهری آنلاین: مدیران یکی از بزرگ‌ترین کتابفروشی‌های زنجیره‌ای اروپا از افتتاح پنج شعبه و راه‌اندازی ۱۰ تا ۱۵ شعبه دیگر در سال ۲۰۱۸ خبر دادند.

واترستونز

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، خبر افتتاح شعبه‌هاي تازه واترستونز پس از آن رسانه‌اي شد كه منابع خبري به برنامه ميلياردر روسي براي فروش اين كتابفروشي‌ها اشاره كردند. الكساندر ماموت سال 2011 واترستونز را به ارزش 53 ميليون پوند خريد و حالا قصد دارد آن را به مبلغ 250 ميليون پوند به فروش برساند. البته مالك روسي واترستونز در دو سال اخير 20 شعبه تازه به تعداد فروشگاه‌ها افزوده و به همين دليل قيمت پيشنهادي او منطقي جلوه مي‌كند.

ماموت اندكي پس از به دست گرفتن مالكيت واترستونز، جيمز دانت را به سمت مديريت اجرايي كتابفروشي‌هاي زنجيره‌اي خود برگزيد و فرآيند فروش مجموعه را از اوايل پاييز امسال كليد زد. دانت هم عقيده دارد واترستونز تمام ويژگي‌هاي يك مجموعه تجاري سودده را دارد و مي‌تواند يك سرمايه‌گذاري موفق براي مالكان آينده باشد. واترستونز كه در سال مال منتهي به 30 آوريل 2015 حدود چهار و نيم ميليون پوند ضرر داده بود، سال گذشته به سوددهي 10 ميليون پوندي رسيد.

مجموع درآمدهاي تمام شعبه‌هاي واترستونز در سال منتهي به 30 آوريل 2016 با بيش از چهار درصد رشد به حدود 410 ميليون پوند رسيده بود. پيش‌بيني مي‌شود روند افزايش فروش و درآمد اين شركت تا پايان سال 2017 همچنان ادامه داشته باشد و سود آن به 40 ميليون پوند برسد. دانت مي‌گويد: «همه چيز براي افزايش سود واترستونز مهياست؛ مگر اينكه در چهار هفته مانده تا پايان سال يك فاجعه مطلق رخ بدهد!»

پنج شعبه جديد واترستونز قرار است پاسخگوي نياز كتابخوان‌ها و مخاطبان در تعطيلي‌هاي آخرين ماه سال ميلادي باشند. اين كتابفروشي زنجيره‌اي با افتتاح شعبه‌هاي تازه تا پيش از پايان 2017 در مجموع حدود 300 شعبه در بريتانيا و ديگر نقاط اروپا خواهد داشت. واترستونز سال 1982 آغاز به كار كرده و در مجموع بيش از 3500 كارمند و كتابفروش براي آن كار مي‌كنند.

کد خبر 390861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha