چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس تغییر آب و هوا گفت اگر برای مقابله با گرمایش زمین اقدام نشود، جهان با تاثیرات نامطلوب تغییر آب و هوا مانند خشکسالی، قحطی و بالا آمدن سطح آب دریا روبرو خواهد شد

به گزارش بی‌بی‌سی در ادامه کنفرانس تغییر آب و هوا در بالی اندونزی، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد، در جلسه گفتگوهای بلندپایه در مورد پیمان جایگزین پروتکل کیوتو را افتتاح کرده است.
بان چهارشنبه (12 دسامبر) گفت اگر برای مقابله با گرمایش زمین اقدام نشود، جهان با تاثیرات نامطلوب تغییر آب و هوا مانند خشکسالی، قحطی و بالا آمدن سطح آب دریا روبرو خواهد شد.

هیئت‌های شرکت کننده در کنفرانس بالی، که دومین هفته خود را برگزار کرده است، امیدوارند در این گردهمایی در مورد پیمان جایگزین کیوتو، که در سال 2012 منقضی می شود، به توافق برسند. پیمان کیوتو در سال 1997 توسط سازمان ملل متحد معرفی شد و بعد از هشت سال جنبه اجرایی پیدا کرد؛ کیوتو از کشورهای صنعتی خواسته است تولید گازهای گلخانه‌ای خود را به میزان پنج درصد کمتر از حد آنها در سال 1990 کاهش دهند.

آمریکا و کانادا از جمله کشورهایی هستند که با پیمان جایگزین کیوتو مخالفت کرده‌اند.

این در حالی است که نمایندگان سازمان ملل در بالی از کشورهای صنعتی خواسته اند تولید گازهای گلخانه‌ای خود را بین 25 تا 40 درصد پایین تر از میزان آنها در سال 1990 برسانند.

کد خبر 39051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز