اظهارات جنجالی محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم علیه دستگاه قضا حتی در میان دوستان سابق او هم با واکنش سکوت و بی‌اعتنایی همراه شده است.

 مهدي كلهر، علي‌اكبر جوانفكر، محمد خوش‌چهره و مهدي چمران، چهره‌هايي كه در سال84 در تولد پديده‌اي به اسم احمدي‌نژاد و بعدها در پروراندنش نقش داشتند حتي از اظهارنظر درباره اتهامات او به قوه قضاييه اكراه دارند. در اين ميان اگرچه چهره‌اي مثل خوش‌چهره خيلي زودتر از بقيه از احمدي‌نژاد فاصله گرفت و ديروز هم در گفت‌وگو با همشهري تلويحا گفت كه احمدي‌نژاد در سپهر سياسي ايران گم و تمام شده است اما حتي چهره‌اي مثل علي‌اكبر جوانفكر هم از اظهارنظر درباره اتهامات رئيس دولت‌هاي نهم و دهم به قوه قضاييه طفره رفت.

احمدي‌نژاد روز پنجشنبه در گفت‌وگوي تصويري با سايت دولت بهار با ديكتاتوري خواندن اقدامات قوه قضاييه گفته است: ته حرفشان اين است كه تمام مملكت را بدهيد دست من تا درست شود. مهدي كلهر، مشاور رسانه‌اي سابق احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سؤال كه احمدي‌نژاد به‌دنبال چيست؟ گفت: بايد اين سؤال را از جوانفكر بپرسيد. خود احمدي‌نژاد بهتر مي‌داند به‌دنبال چيست و سراغ خود او برويد!

علي‌اكبر جوانفكر، مشاور رسانه‌اي احمدي‌نژاد هم از پاسخ به همشهري خودداري كرد و گفت: من فقط مكتوب به سؤالات پاسخ مي‌دهم. محمد‌خوش‌چهره كه چهره اقتصادي نزديك به احمدي‌نژاد در انتخابات84 بود هم در پاسخ به همشهري گفت: اگر سؤال شما درباره اوست كه بايد سوره الرحمن برايش بخوانيم.

مهدي چمران، رئيس سابق شوراي شهر تهران و مردي كه گفته مي‌شود احمدي‌نژاد از كشفيات او بود با بيان اينكه من در مورد ايشان صحبتي نمي‌كنم، گفت: مشخص است كه احمدي‌نژاد به‌دنبال چيست.اما برخي منتقدان فعلي و سابق احمدي‌نژاد در شبكه‌هاي اجتماعي به اظهارنظر درباره گفته‌هاي اخير رئيس‌جمهور پيشين پرداختند.

عزت‌الله ضرغامي، رئيس پيشين رسانه ملي هم در كانال تلگرامي خود بدون نام بردن از احمدي‌نژاد و نزديكان وي رويكردي متفاوت داشت. او نوشت: در شرايطي كه متهم مي‌تواند همه دفاعيه و ادعاهاي ديگر خود را از طريق فضاي مجازي به افكار عمومي منتقل كند، چه فرقي بين دادگاه علني و غيرعلني هست؟! فكر مي‌كنم علني بودن اين قبيل دادگاه‌ها به نفع قوه قضاييه است.

محمد مهاجري، فعال رسانه‌اي اصولگرا هم نوشته است: رفتارهاي احمدي‌نژاد، دست انتقام الهي است از ما اصولگراها؛ حالا حالاها بايد تاوان بدهيم بابت تحميل او به مردم و نظام. برخي چهره‌هاي اصلاح‌طلب اما واكنش‌هاي روشن‌تري داشته‌اند.
علي شكوري‌راد، دبيركل حزب اتحاد ملت ايران اسلامي در صفحه توييتر خود نوشت: به‌نظر مي‌رسد احمدي‌نژاد اخيرا فرصت كرده است قانون اساسي و قانون آيين دادرسي را بخواند كه با حقوق ملت، مفاهيم حقوقي و بايدهاي قضايي آشنا شده است و حرف‌هاي جدي جديدي درمورد موضوعات قديمي مي‌زند. احتمالا به آرشيو ٢٠سال گذشته مطبوعات و رسانه‌هاي اصلاح‌طلب نيز مراجعه داشته است.

کد خبر 390431

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha