سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
۰ نفر

علی ابراهیمی: با وجود مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور مبنی بر اعلام و اعمال نرخ‌های جدید انواع نان سنتی در سراسر کشور از ابتدای آذر‌ماه امسال، نرخ جدید نان سنتی در استان تهران هنوز نهایی نشده است.

رئيس اتحاديه نانوايان سنتي استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ما اعلام كرد: اكنون در حال بررسي نرخ‌هاي جديد نان سنتي در استان تهران با توجه به مصوبه ستاد تنظيم بازار مبني بر افزايش حداكثر 15درصدي قيمت‌ها هستيم و به محض نهايي شدن، قيمت‌هاي جديد نان در اين استان اعلام خواهد شد. قاسم زراعتكار‌ با اشاره به اينكه نرخ‌هاي مذكور هنوز نهايي نشده است، افزود:

نرخ جديد نان سنتي در استان تهران از امروز(ابتداي آذر ماه) اجرايي نخواهد شد و به محض نهايي شدن، زمان اجراي آن به نانوايان سنتي اعلام و ابلاغ خواهد شد. اما دبير ستاد تنظيم بازار كشور ديروز اعلام كرد: قيمت نان طبق برنامه از امروز (اول آذر) نهايتا تا ۱۵ درصد افزايش مي‌يابد اما قيمت آرد براي نانوايي‌هاي سنتي ۶۶۰ تومان و نانوايي‌هاي صنعتي همان ۹۰۰ تومان سابق است و افزايش قيمت نان تأثيري در قيمت آرد ندارد. محسن بهرامي ارض اقدس‌ در حاشيه نشست هيأت نمايندگان اتاق بازرگاني تهران افزود:

اكنون برخي افراد نان را به قيمت بالا مي‌خرند به‌طوري كه نرخ مصوب نان سنگك ۸۲۰ تومان است اما با افزوده شدن كنجد با قيمت كمتر از ۱۵۰۰ تومان عرضه نمي‌شود و نان بربري نيز با وجود نرخ۵۵۰ توماني، در شهر تهران با قيمت كمتر از هزار تومان فروخته نمي‌شود.

  • قيمت جديد نان در تهران از شنبه هفته آينده

رئيس اتاق اصناف كشور ‌ اعلام كرد: نرخ جديد و وزن نان در استان تهران هنوز به نانوايان ابلاغ نشده و هرگونه افزايش قيمت نان طي اين هفته غيرقانوني خواهد بود. علي فاضلي با بيان اينكه تغيير نرخ نان در استان تهران به هفته آينده موكول مي‌شود، به ايسنا گفت: مقرر شده در استان‌هاي مختلف با نظر استاندار و در استان تهران زيرنظر اتاق اصناف شاهد افزايش حداكثر ۱۵ درصدي قيمت نان باشيم و پس از بررسي‌هاي لازم روي وزن چانه خمير نان، قيمت قطعي آن تا روز شنبه هفته آينده ابلاغ خواهد شد.

  • ثابت ماندن وزن چانه خمير

رئيس انجمن آردسازان نيز اعلام كرد: براساس توافقي كه با دولت صورت گرفته، قرار است زيان انباشته كارخانه‌هاي آردسازي از شهريور پارسال به‌صورت نقدي يا تأمين گندم به جاي آن پرداخت شود كه با اين روند افزايش قيمت آرد را نخواهيم داشت. محمدرضا مرتضوي در حاشيه مراسم چهاردهمين دوره جايزه ملي كيفيت ايران، افزود: بنابر اين توافق به ازاي هر تن، 70هزار تومان ضرر محاسبه و به آردسازان پرداخت مي‌شود. به گفته وي، با مصوبه افزايش قيمت نان تا سقف 15درصد، در ابتدا صحبت از كاهش وزن چانه‌هاي خمير نان شد، اما اين اتفاق به صلاح نبود و در نهايت افزايش قيمت نان مصوب شد.

کد خبر 390208

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha