همشهری آنلاین: معاون وزیر امور خارجه گفت:از مواضع اروپایی‌ها در برجام متشکریم و امیدوارم بتوانیم از این توافق مهم که ایران همچنان به آن وفادار و پایبند است، سود ببریم.

به گزارش ایلنا، عباس عراقچی که در سومین سمینار سطح بالای همکاری‌های بین المللی ایران و  اتحادیه اروپا گفت: برجام توافق مهمی است و ایران به آن پایبند است؛ از اتحادیه اروپا برای حمایت از برجام تشکر می کنیم.

وی اشاره به اینکه دیروز دور سوم گفتگوها را با اتحادیه اروپا داشتیم، یادآور شد: در خصوص بانکداری سرمایه گذاری و ارتباطات فرهنگی و ارتباطات مردم با مردم و موضوعات مختلف مانند مهاجرت و حقوق بشر در این رایزنی‌ها بحث و تبادل نظر کردیم و به بسیاری از موضوعات رسیدیم تا نقشه راه را بیان کند.

عراقچی یکی از مهمترین زمینه‌های برجام را ارتباط با اروپا در زمینه انرژی و بویژه نفت و گاز خواند و گفت: در همین راستا قراردادهایی با توتال داریم و همکاری‌هایی دیگری هم در حال گسترش است و در آینده سمیناری در این حوزه برگزار خواهد شد.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه وزارت خارجه از همکاری با اتحادیه اروپا حمایت می‌کند، گفت: ما در سطح متخصصان عالی رتبه بحث می‌کنیم تا بتوانیم به یک درک صلح آمیز برسیم. از مواضع اروپایی‌ها در برجام متشکریم و امیدوارم بتوانیم از این توافق مهم که ایران همچنان به آن وفادار و پایبند است، سود ببریم.

وی گفت: در مباحث منطقه‌ای تفاوت‌های نظری با اروپایی‌ها داریم اما در حال گفتمان هستیم تا به درک مشترک برسیم.

 

کد خبر 390112

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha