همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از استقرار ۱۵ هزار سازه اسکان موقت از امروز در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه خبر داد.

abdollahi

سردار عبادالله عبداللهی در گفتگو با خبرنگار همشهری‌ آنلاین مستقر در مناطق زلزله‌زده كرمانشاه، با بیان اینکه 10 هزار نیروی قرارگاه خاتم‌الانبیا از ساعات ابتدایی زلزله در سرپل‌ذهاب فعالیت امدارسانی خود را آغاز کرده‌اند، گفت: طی امدادرسانی‌های این قرارگاه 4 هزار و 500 تخته چادر و 35 هزار تخته پتو و بیش از 22 هزار پرس غذای گرم بین مردم زلزله‌زده توزیع شده است.

وی بحث اسکان را مشکل اصلی مردم در شهرها و روستاهای زلزله‌زده دانست و اظهار داشت: دیروز جلسه‌ای با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاونان او داشتیم که در گام اول قرار شد با توجه به سرمای هوا، هر چه سریعتر عملیات آواربرداری و اسکان موقت را انجام دهیم.

سردار عبداللهی ادامه داد: بر اساس تصمیم‌گیری‌ها، قرار است قرارگاه خاتم‌الانبیا عملیات آواربرداری را در کنار بنیاد مسکن انجام دهد و تامین مصالح مورد نیاز نیز بعهده این قرارگاه است.

فرمانده قرارگاه خاتم درباره نحوه اسکان موقت زلزله‌زدگان، گفت: هنوز در این باره با بنیاد به یک نقطه مشترک نرسیده‌ایم اما سازه‌های مختلفی مثل رینگ‌های فلزی یا کانکس مدنظر است که در جلسه امروز نهایی می‌شود.

وی تاکید کرد: البته ما تحت هر شرایطی ایجاد سازه‌های اسکان موقت را امروز شروع می‌کنیم.

سردار عبداللهی، درباره اسکان دائم زلزله‌زدگان هم افزود: بر اساس نیازسنجی انجام شده، بین یک تا 1.5 میلیون متر مربع باید مسکن ساخته شود. برای این کار دولت پرداخت 25 میلیون تسهیلات، 3 میلیون بلاعوض و 5 میلیون تسهیلات دراز مدت با سود کم مصوب کرده که مجموعاً برای ساخت یک واحد مسکونی کافی به نظر نمی‌‌رسد.

وی تصریح کرد: قطعا قرارگاه خاتم‌الانبیا در تامین بودجه ساخت اسکان دائم زلزله‌زدگان سرپل ذهاب و روستاها بودجه مکملی را در نظر می‌گیرد.

کد خبر 389844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha