مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ آذر ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین دوره آموزشی شهرداران و مدیران شهری شهرهای کشور با حضور مدیران کل تشکیلات و آموزش و سلامت شهرداری تهران به طور رسمی آغاز شد.

محمد ابراهیم تولایی مدیرکل تشکیلات و آموزش شهرداری تهران  در نخستین روز از دوره آموزشی شهرداران و مدیران کشور همسایه عراق گفت: معتقدیم که با اراده برادران مسلمان ما، کشور دوست و همسایه عراق روز به روز شاهد رشد و پیشرفت خواهد بود که این مهم تحقق نمی‌یابد مگر با بهره‌گیری از دانش و تکنولوژی روز و استفاده از تجاربی که کشورهای دیگر در شرایط مساوی با کشور عراق به آن دست یافته و بر اساس آن کشور خود را آباد ساخته اند.

وی تصریح کرد: در این راستا شهرداری تهران افتخار دارد، تجربه قابل اعتمادی که در نتیجه استفاده از دانش نوین مدیریت شهری و سال‌ها تجربه طولانی کسب کرده است را در اختیار شهرداران کشور همسایه مان عراق قرار دهد.

تولایی با تاکید بر اینکه در این دوره آموزشی تلاش می‌شود با یک هم اندیشی و تعامل مثبت با مدیران مدیریت شهری عراق راه برای انتقال دانش و تجربیات مدیریت شهری تهران به کشور عراق هموار شود، اظهار داشت: در این دوره برنامه‌های آموزشی متنوع و جامعی به صورت کارگاه‌های آموزشی و بازدیدهای میدانی و علمی برای میهمانان در نظر گرفته شده است.

به گفته وی همچنین سفرهای زیارتی، رفاهی و تفریحی خارج از شهر تهران نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای میهمانان این دوره آموزشی از سوی شهرداری تهران در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تشکیلات و آموزش شهرداری تهران با اشاره به موضوعات و محورهایی که کارگاه‌های آموزشی و بازدیدهای میدانی بر اساس آن تشکیل خواهد شد، گفت: مشارکت شهری، مدیریت سلامت شهری، مدیریت منابع انسانی، اخلاق کارگزاران در اسلام، حقوق شهروندی در اسلام، مدیریت عمران و شهرسازی، مدیریت محیط زیست، مدیریت بحران، نقش امنیت در مدیریت شهری و خدمات شهری با موضوعاتی شامل بازیافت مواد زائد، ساماندهی حمل و نقل شهری، سردخانه و کشتارگاه، فضای سبز شهری، ساماندهی میادین میوه و تره بار، زیباسازی و معماری شهری، از جمله موضوعات و محورهایی مورد بحث در این دوره آموزشی است.

تولایی ابراز امیدواری کرد که این دوره آموزشی که برای نخستین بار از سوی شهرداری تهران برای شهرداران شهرهای کشورعراق ترتیب داده شده است، در سال‌های آینده نیز ادامه یابد و روزی برسد که مدیران شهری کشور عراق دانش و مدیریت شهری خود را به مدیریت شهری تهران انتقال دهند.

وی با بیان اینکه در پایان این دوره آموزشی به تمام شرکت‌کنندگان  گواهی پایان دوره آموزشی مدیریت شهری اهدا خواهد شد، گفت: شرکت‌کنندگانی که بتوانند در کارگاه‌های آموزشی این دوره نمرات مطلوبی کسب کنند به عنوان نفرات برتر انتخاب شده و در پایان دوره جوائزی به رسم یاد بود به آنها از سوی شهرداری تهران اهدا خواهد شد.

همچنین در ادامه این نشست دکتر عباس تقی زاده مدیر کل سلامت شهرداری تهران نیز طی سخنانی با اشاره به ارتباط سلامت با مدیریت شهری گفت: امروزه سازمان جهانی بهداشت به عنوان متولی عالی سلامت در جهان سلامت را فقط نبود بیماری تعریف نمی‌کند.

وی در تعریف سلامت با بیان اینکه سلامت حالتی است که در آن یک فرد از رفاه کامل جسمی، معنوی، اجتماعی و روحی برخوردار باشد، افزود: امروزه دنیا به این نکته مهم ایمان پیدا کرده است که سلامت معنوی بیش از سایر جنبه‌های سلامت مهم بوده  وحتی بر ابعاد دیگر سلامت تاثیر گذار است.

تقی زاده با اشاره به اینکه باید سلامت مبتنی بر جامعه و نه صرفا سلامت مبتنی بر فرد نهادینه شود، افزود: حفظ و بهبود وضعیت سلامت جزء وظایف شهرداری‌هاست و اگر ما به دنبال سلامت مردم هستیم باید از جلب مشارکت مردم در حفظ سلامت شهر غافل نشویم.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سلامت تنها وظیفه یک نهاد و یا سازمان نیست بلکه همه ارگان‌ها و سازمان‌ها در کنار یکدیگر متولی سلامت در جامعه هستند، اظهار داشت: سلامت در حوزه شهر به سه دسته تقسیم می‌شود که اهمیت به سلامت جسمی و روحی شهروندان،  توجه به سلامت فیزیک شهر و آنچه در آن است و سلامت ارتباطات انسانی که میان افراد جامعه شکل می‌گیرد، از جمله شاخه‌های سلامت در حوزه شهر است.

کد خبر 38869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز