«زلزله‌ای که در غرب کشور رخ داد خراش‌های عمیقی بر روح و روان همه مردم سرزمین‌مان بر جای گذارد و دل همه ما را به درد آورد.» این بخشی از اطلاعیه خانه سینما به مناسبت زلزله کرمانشاه است.

سینما

در ادامه اين اطلاعيه آمده: «خانواده سينماي ايران دوشادوش ساير هموطنان شريف و نجيب، از بدو وقوع اين رخداد، همبستگي و همراهي خود را با مصيبت‌زدگان اعلام كرده و به ياري خسارت‌ديدگان شتافته‌است. خانه سينما با تسليت به خانواده‌هاي سوگوار و آرزوي شكيبايي براي داغداران، با تمامي توان و با حضور در مناطق زلزله‌زده تلاش خواهد كرد وظيفه عاطفي، انساني و اجتماعي خود را همپاي ديگر هموطنان عزيز به انجام رساند.»

منوچهر شاهسواري، مديرعامل خانه سينما به همشهري مي‌گويد: «ما در تلاشيم تا با گروهي از سينماگران به نقاط اصلي زلزله‌زده برويم. به همين منظور تعداد زيادي از سينماگران اعلام آمادگي كرده‌اند و امروز نخستين گروه اعزام شده‌اند.» شاهسواري درباره ماموريت اين افراد مي‌گويد: «راستش بيشترين تلاش ما اين است كه بتوانيم به لحاظ رواني به آسيب‌ديدگان كمك كنيم و در كنارشان باشيم.در واقع اهالي سينما مي خواهند با حضور در مناطق زلزله زده مانند گذشته نوعي حركت جمعي را پايه ريزي كنند تا در مواقع بحراني و مصيبت روحيه بي تفاوتي كاهش يابد.»

  • دلنوشته رامتين لوافي

زلزله قبلا اتفاق افتاده و باز هم مي‌افتد؛ گاهي آنقدر تلخ و دردناك كه يك روز از تقويم ذهنمان را به‌خودش اختصاص مي‌دهد. ۳۱خرداد رودبار و منجيل و پنجم دي بم.تمام اين اتفاقات روح ما را جريحه‌دار كرده و حالمان را بد اما اين نخستين و ساده‌ترين عكس‌العمل هر انسان است. اي كاش هر كدام از ما به شكلي كه مي‌توانيم كاري كنيم؛ هر كاري فراتر از تأسف. تا حداقل وقتي ۲۱ آبان را به‌خاطر مي‌آوريم كنار حس تأسف از رفتار خودمان احساس رضايت داشته باشيم.

کد خبر 388528

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha