همشهری آنلاین: معاون فن‌آوری بانک مرکزی نسبت به ریسک بالای بیت کوین‌ها (ارزهای دیجیتال) هشدار داد و اعلام کرد که بانک مرکزی این ارزها را هنوز به عنوان ارز رسمی نپذیرفته است.

Bitcoin

به گزارش ایسنا، در ماههای اخیر بحث ارزهای دیجیتال و اقدام برای خرید آنها رواج بیشتری نسبت به گذشته یافته و بسیاری برای ورود به آن دچار تردید شده‌اند. این در حالی است که بانک مرکزی در موضع صریح خود اعلام کرد که نه آن را قانونی می‌داند و نه غیرقانونی و در حال بررسی موضوع است، اما مشخص آن است که این ارزها از ریسک بالایی برخودار بوده و اکنون درگیر جریان‌های سوداگری شده است.

حکیمی با اشاره به اینکه بیت‌کوین ها از دو جهت قابل اهمیت هستند گفت: اول اینکه این ارزها دارای نوسان شدیدی هستند به طوری که طی یکسال اخیر تا ١٠ برابر افزایش قیمت داشته‌اند، اما این رشد پایدار نیست. بنابراین با توجه به این نوسان نمیتواند قابلیت اتکای چندانی داشته باشد.

موضوع دیگری که معاون فن‌آوری بانک مرکزی آن را مورد تاکید قرار داد به خطرات سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال برمی‌گردد. بنابر توضیحات وی در حال حاضر ابزارهای واسط شکل گرفته‌اند و در حال رشد هستند که آپشن سرمایه‌گذاری خود را بیت‌کوین اعلام کرده و به عبارتی شرکت‌های هرمی در این رابطه فعالیت می‌کنند، در حالی که ممکن است اصلا چنین پشتوانه‌ای وجود نداشته باشد، در عین حال که فعلا بیت‌کوین(ارز دیجیتال) در ایران هیچ پشتوانه‌ای نداشته و بانک مرکزی آن را هنوز به رسمیت نشناخته است.

کد خبر 388342

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha