همشهری آنلاین: مدیر کل نوسازی کرمانشاه از اعزام ۱۱ تیم فنی برای بررسی وضعیت مدارس استان خبر داد و گفت: مدارس قدیمی شهرستان ثلاث باباجانی آسیب جدی دیده‌اند.

زلزله

به گزارش پانا، نظری از اعزام ۱۱ تیم فنی از مهندسان نوسازی به مناطق زلزله زده خبر داد و اظهار کرد: ساعت 4 و 30 دقیقه صبح، براساس اطلاعاتی که بنده گرفتم، مدارس قدیمی در ثلاث باباجانی آسیب جدی دیده اند و  به غير از دو مورد در سطح شهر، مدارس جدید مشکلی ندارند.

وی افزود: مدارس سر پل ذهاب آسيب جدي ديده‌اند.

نظری همچنین گفت: گروه های مهندسین اداره کل به مناطق زلزله زده اعزام شدند و ستاد هماهنگی و جمع بندی گزارش ها در اداره کل کرمانشاه تشکیل شده است و ارزیابی وضعیت ساختمانی مدارس، منطق زلزله زده از ساعتی دیگر اعلام خواهد شد.

  • وضعيت مدارس ايلام

همچنين ابراهیم رضایی در خصوص آخرین وضعیت مدارس زلزله ایلام، عنوان کرد: دیشب بعد از وقوع زلزله با هماهنگی ستاد بحران استان تمامی مدارس تعطیل شد و امروز برای مدارس کشیک مشخص شده تا وضعیت را بررسی کنند .

وی ادامه داد: از مدیران مناطق خواسته شده تا ضمن بررسی مدارس آخرین شرایط از خسارات را تا پایان وقت ادارای امروز اعلام کنند و مدیران مدارس هم ملزم هستند تا مدارس را بررسی کرده و در صورت ناایمن بودن این مسئله را به اداره کل در میان بگذارند.

مدیرروابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش ایلام در مورد وضعیت بازگشایی مدارس، تصریح کرد: برای بازگشایی مدارس با ستاد بحران استان هماهنگ هستیم اما این امادگی را داریم تا فضای آموزشی ایمن در اختیار دانش آموزان قرار دهیم و در مدارسی که وضعیت ایمنی مناسبی ندارند فضایی جایگزین را تامین کنیم اکنون ارزیابی دقیقی از میزان خسارات اعلام نشده اما تا پایان وقت اداری ارزیابی ها انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: در برخی مناطق ایلام که بافت فرسوده نبودند شب گذشته مردم از حیاط مدرسه به عنوان پناهگاه استفاده کردند.

  • وضعيت مدارس كردستان

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان هم با اعلام خبر تخریب شدن بعضی خوابگاه های مدارس شبانه روزی در استان گفت: یکی از اولویت های ما چاره اندیشی برای اسکان این دانش آموزان است.

کد خبر 388313

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha