همشهری آنلاین: رئیس دفتر روحانی گفت: با توافق قوه قضائیه و مجلس قرار شد تا زمانی که قانون تغییر نکند، عضو زرتشتی شورای شهر یزد همچون دوره قبل به کار خود ادامه دهد.

محمود واعظی

به گزارش ایلنا، محمود واعظی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که تصمیم دولت در ماجرای عضو زرتشتی شورای شهر یزد چیست، عنوان کرد: تصمیم درباره سپنتا نیکنام کاری نیست که در اختیار قوه مجریه باشد.

وی افزود: نظارت بر انتخابات شوراها از ابتدا بر عهده مجلس بوده و مجلس آن را دنبال کرده و در این مورد هم به توافق خوبی با قوه قضاییه رسیده مبنی بر اینکه تا زمانیکه قانون تغییر نکند آقای سپنتا نیکنام بتواند مانند دوره قبل به کار خود ادامه دهد دولت هم همواره نظرش همین بوده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: هم شخص رئیس‌جمهور و هم دولت بحثش این بود که نمی‌توان ناگهانی قانون را تغییر داد هر قانونی که به تایید شورای نگهبان رسید باید از اعتباری برخوردار باشد که همه نهادها روی آن حساب باز کنند.

واعظی با اشاره به مباحث امروز هیات دولت گفت: در جلسه امروز درباره لایحه مبارزه با پولشویی بحث شد درباره تعرفه‌ها و کنترل بیشتر روی واردات و توجه بیشتر به تولید داخلی هم مواردی مطرح شد.

وی با اشاره به معزلات منطقه عنوان کرد: در حال حاضر منطقه از التهاب زیادی برخوردار است. از سوی دیگر فکر می‌کنیم حاکمان جدید عربستان تصمیماتی در این سال‌ها گرفتند که درباره یمن و قطر نه تنها به معزلات این کشورها پاسخی نداده بلکه مشکلات آنها را افزایش داده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: الان هم سعودی‌ها مشکلات داخلی دارند. لذا برای فرار از بن‌بستی که در ارتباط با اختلافات داخلی و ناکامی در قطر و یمن دارند، فرافکنی می‌کنند تا اذهان را به سمت حزب الله و ایران منحرف کنند در حالیکه این‌ها سیاست‌های قدیمی است که کاربردی ندارد.

وی تاکید کرد: ما باید در ایران هوشیاری خود را حفظ کنیم و به ناکارآمدی که در عربستان وجود دارد، دامن نزنیم. روزنامه‌ها، رسانه‌ها و مسئولان دقت کنند به گونه‌ای موضع‌گیری شود که راستای صلح و امنیت منطقه باشد نه آشوب و بر هم زدن.

واعظی درباره برقراری دوباره حج‌عمره هم گفت که توافقی را سازمان حج و زیارت برای حج تمتع داشت که انجام شد و برای حج عمره توافقی نشده است.

کد خبر 387858

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha