همشهری آنلاین: علی اکبر ولایتی مشاور امور بین الملل رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفت: بهتر است که حکومت عربستان و مسئولان ان کشور به منافع کشورشان بیشترفکر کنند و خود را درگیر حوادث خودساخته نکنند.

به گزارش ایرنا، علی اکبر ولایتی پس از دیدار با عماد خمیس نخست وزیر سوریه، افزود: عربستان هر روز در گوشه ای از جهان عرب یا جهان اسلام توطئه و فتنه ای ایجاد می کند و این اقدامات باعث می شود که عربستان به تدریج در جهان اسلام و جهان عرب منزوی شود.

وی با بیان اینکه این اقدامات به مصلحت عربستان نیست، اظهارداشت: ما آن ها را نصیحت می کنیم که به فکر کشور خودشان باشند و به منافع خود بیاندیشند و در کشورهای دیگر دخالت نکنند.

ولایتی گفت: ملاقات بسیار خوب و مثبتی با عماد خمیس داشتیم و این روابط باید تقویت شود.

وی اضافه کرد: به زودی آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران به دمشق سفر می کند و دو طرف پیرامون روابط همه جانبه دو کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی گفت و گو می کنند و به نتایج مثبت و عملیاتی می رسند.

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین الملل گفت: روابط سوریه و جمهوری اسلامی ایران تاریخی و ریشه دار است و ما نسبت به آینده این روابط امیدواریم.

ولایتی اضافه کرد: برغم برخی مشکلات عملی، روابط دو کشور پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: روابط دو کشور راهبردی است و این روابط باید در همه بخش ها در عمل به ثمر بنشیند و برپایه همین روابط راهبردی و همه جانبه دو کشور توانسته اند به عنوان حلقه های مهم خط مقاومت که از تهران آغاز می شود و پس از عبور از بغداد، دمشق و بیروت به فلسطین می رسد، درکنار هم برضد دشمنان دو کشور و منطقه مبارزه کنند.

کد خبر 387655

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha