همشهری آنلاین: معاون اول رئیس جمهوری، دستیابی به دانش و فناوری‌های جدید را اجتناب‌ناپذیر و ضروری دانست و گفت: علم مهندسی ژنتیک نباید قربانی دعواهای سیاسی شود و باید با استدلال علمی، تردیدها و نگرانی‌های منتقدین را رفع کرد. توسعه علمی کشور و دستیابی به دانش و فناوری های جدید اجتناب ناپذیر و ضروری است/

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني معاون اول رئيس جمهوري، دكتر اسحاق جهانگيري در جلسه شوراي ملي ايمني زيستي با اشاره به گزارش نماينده سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص فضاسازي‌هاي رسانه‌اي عليه مهندسي ژنتيك و علم بيوتكنولوژي، گفت: فناوري و دانشي با اين درجه از اهميت نبايد قرباني دعواهاي سياسي شود و امنيت رواني جامعه به هم بخورد.

معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر ضرورت و اجتناب‌ناپذير بودن توسعه علم و فناوري در كشور و نيز لزوم دستيابي به دانش و فناوري‌هاي جديد، خاطرنشان كرد: جهتگيري اصلي نظام توسعه علم و فناوري است و يكي از رويكردهاي اصلي اقتصاد مقاومتي نيز دانش بنيان كردن اقتصاد كشور است.

وي همچنين با يادآوري دستاوردها و پيشرفت‌هاي كشور در زمينه فناوري‌ها و توليدات دارويي، بر لزوم توسعه علمي و دستيابي به فناوري‌هاي جديد در حوزه كشاورزي با رعايت حساسيت‌ها تاكيد كرد و افزود: دست‌اندركاران علم بيوتكنولوژي و مهندسي ژنتيك نبايد بخاطر برخي فشارهاي سياسي و سخنان منتقدين، فعاليت خود را متوقف كنند بلكه بايد شجاعانه و به دور از مسائل سياسي، با استدلال منطقي و از موضع علمي، ترديدها و نگراني‌هاي مخالفين را برطرف سازند و به جامعه آرامش خاطر بدهند.

دكتر جهانگيري تصريح كرد: كساني كه به دليل اطلاعات نادرست و غيركارشناسانه با موضوع مهندسي ژنتيك و علم بيوتكنولوژي مخالفت داشته و دچار ترديد هستند، اگر با استدلال‌هاي علمي و منطقي از سوي صاحبنظران اين علم متقاعد شوند و نگراني‌هاي آنها در اين خصوص رفع شود، قطعاً به توسعه اين علم كمك خواهند كرد.

معاون اول رييس جمهور همچنين با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص عدم اجراي برخي مصوبات پيشين شوراي ملي ايمني زيستي،‌ اظهار داشت: به دليل عدم پيگيري و اجراي برخي مصوبات، شاهد وقفه و تاخير در پيشرفت كارها هستيم كه لازم است رييس سازمان حفاظت محيط زيست با حساسيت جدي اين موضوع را دنبال كند تا عقب‌ماندگي‌هاي گذشته جبران شود.

کد خبر 387596

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha