«هفته کتاب، هفته ترویج و تبلیغ کتاب است؛ بنابراین نباید سراغ چالش و تحلیل رفت. باید در این هفته از خوبی‌ها و ویژگی‌های خوب کتاب در ایران گفت و مردم را با فضای مناسب آشنا و برای کتاب تبلیغ کرد چرا که مردم از کتاب فاصله دارند».

مجید غلامی جلیسه،

مجيد غلامي جليسه، مدير خانه كتاب در گفت‌و‌گو با ايبنا از برنامه‌هاي هفته كتاب گفت. «آينده روشن با خانواده كتابخوان» شعار هفته كتاب امسال است كه از بيستم تا بيست و ششم آبان برگزار مي‌شود.يكي از طرح‌هايي كه در چند سال گذشته با استقبال اهالي كتاب مواجه شده است، طرح‌هاي فصلي تخفيف كتاب است اما امسال هنوز هزينه‌هاي طرح تابستانه كتاب پرداخت نشده است و براي همين طرح پاييزه كتاب كه در چند سال گذشته همزمان با هفته كتاب برگزار مي‌شد، امسال برگزار نمي‌شود.

خبر خوش مدير خانه‌كتاب تسويه حساب طرح تابستانه در همين هفته است: «بودجه طرح تابستانه كتاب، هنوز تأمين نشده است. البته قرار است كه اين بودجه در هفته جاري به‌دست ما برسد و به محض دريافت پول با كتابفروشان سراسر كشور تسويه حساب مي‌كنيم؛ بنابراين اين طرح در هفته كتاب برگزار نمي‌شود و به‌احتمال زياد در دوم آذر‌ماه همزمان با روز كتابگردي برگزار خواهد شد.»

مديرعامل خانه كتاب، درباره برنامه‌هاي ديگر هفته كتاب گفت: «شبكه چهار سيما همزمان با 24آبان جشن كاملي براي اهالي كتاب برگزار مي‌كند كه نخستين جشن ملي رسانه‌اي در حوزه كتاب به‌حساب مي‌آيد. اين جشن مشابه برنامه تحويل سال است. با برگزاري 12ساعت برنامه مستمر با حضور چهره‌هايي از سراسر كشور تفكر هرچه مردمي كردن هفته كتاب، با قوت بيشتري دنبال مي‌شود.»

کد خبر 387472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha