مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۱
۰ نفر

سرفاصله حرکت قطارها در خط ۴متروی تهران کاهش یافت. به گزارش همشهری، فرنوش نوبخت، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به اینکه خط ۴یکی از خطوط پرتردد متروی تهران است که سهم قابل توجهی از سفرهای درون‌شهری را به‌خود اختصاص می‌دهد، افزود:

سرفاصله حركت قطارها در خط4 متروي تهران اكنون به 5دقيقه كاهش يافته است اما با توجه به موقعيت اين خط در هسته مركزي پايتخت و مراكز مهمي چون ميدان آزادي، ميدان انقلاب، چهارراه وليعصر، ميدان فردوسي، دروازه دولت، ميدان شهدا و... درنظر داريم در آينده باز هم اين زمان را كاهش دهيم تا حداكثر بهره‌برداري از اين خط انجام پذيرد.

وي ادامه داد: هر خط براي يك سرفاصله حركت قطار تجهيز شده است كه اين زمان در خط4 متروي تهران 4دقيقه است. تاكنون به‌دليل كمبود ناوگان اين سرفاصله در خط4 همانند خطوط ديگر مترو عملياتي نشده است، اما اميدواريم كه با به‌كارگيري واگن‌هاي جديد بتوانيم در آينده‌اي نزديك به سرفاصله 4دقيقه برسيم.

مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه با اشاره به شلوغي ايستگاه‌هاي تقاطعي در اين خط گفت: خط4 مترو با تمام خطوط متروي تهران ايستگاه تقاطعي دارد كه ايستگاه‌هاي تقاطعي مانند شادمان، تئاتر شهر و دروازه دولت همواره با حجم بالاي مسافر روبه‌رو هستند و قطعاً كاهش سرفاصله حركت قطارها مي‌تواند به روان شدن تردد مسافران در اين ايستگاه‌ها كمك بسياري كند.

نوبخت به نقش متروي تهران در كاهش آلودگي هوا اشاره كرد و گفت: قطعاً نخستين قدم براي ترغيب شهروندان محترم به استفاده از حمل‌ونقل پاك مترو به جاي استفاده از خودروهاي شخصي، افزايش كيفيت خدمات در آن است و اين موضوع اكنون اولويت اول در شركت بهره‌برداري متروي تهران است.

کد خبر 387315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha