جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان اینکه فصل اختصاص بودجه هستیم، اظهار داشت:در خواست داریم که بودجه پژوهشی در سال ۹۷ به خوبی محقق شود.

دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم در بازدید از غرفه خبرگزاری مهر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در خصوص بودجه پژوهشی اظهار داشت: دولت با تمام محدودیت‌های مالی در سال گذشته جدول ۱۴ را پیشنهاد داد ولی به تصویب مجلس نرسید.

دبیر کل شورای عالی عتف با تأکید بر اینکه شاید باید بیشتر روی این موضوع کار و با فرمول‌های اجرایی‌تر، بودجه جدول ۱۴ ارائه می‌شد، گفت: متأسفانه در سال ۹۵ بودجه جدول ۱۴ به هر دلیلی اجرایی نشد. این در حالی بود که بودجه پژوهشی به تصویب کمیسیون آموزش عالی رسیده بود.

احمدی افزود: باید به جای رد و حذف بودجه جدول ۱۴ ، یک فکر و راهکار جدیدی ارائه می‌شد زیرا این بودجه پژوهشی نیاز خیلی از دانشگاهها را رفع می کرد.

معاون پژوهشی وزیر علوم تصریح کرد: در بودجه جدول ۱۴ پیش‌بینی شده بود که معادل کل اعتبار پژوهشی کشور در قالب این جدول دیده شود تا بتوانیم از نیم درصد به یک درصد در بحث پژوهشی صعود پیدا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اکنون در فصل بودجه هستیم و قرار است تا نیمه آذرماه بودجه پژوهشی بسته شود، خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که بودجه جدول ۱۴ با فرمول بهتری به مرحله اجرایی برسد.

احمدی اظهار داشت: بسیاری از بدهی ها به مجلات و منابع علمی، بودجه پارک‌ها، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و حق عضویت‌ها، طرح‌های کلان همه با بودجه جدول ۱۴ دیده شده بود.

معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان اینکه این بودجه برابر بر ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: انتظار داشتیم حتی ۵۰ درصد آن هم تأمین می‌شد که با آن می‌توانستیم نیمی از مشکلات را برطرف کنیم.

دبیر کل شورایعالی عتف با بیان اینکه در بودجه سال ۹۶، ۴۰۰ میلیون دلار هم به غیر از بودجه جدول ۱۴ برای زیرساخت آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها که جزو نیازهای جدی است، باید مد نظر قرار می‌گرفت، گفت: این ۴۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه دولت پیش‌بینی شده بود که حذف شد. این میزان بودجه در قالب ارزآوری بود.

به گفته احمدی، درخواست داریم برای سال ۹۷ این میزان بودجه پژوهشی که ممکن است حتی بیشتر شود، مد نظر قرار بگیرد.

معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: همچنین درخواست ما این است که حداقل این ۴۰۰ میلیون دلار برای سال ۹۷ در نظر گرفته شود.

کد خبر 387109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha