همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت که آقای مطهری از پاسخ‌های وزیر دادگستری درباره دلایل حصر موسوی و کروبی و برگزار نشدن دادگاه قانع نشد و به همین دلیل سوال به صحن علنی ارجاع شد.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام حسن نوروزی اظهار داشت: وزیر دادگستری برای پاسخ به سوالات نمایندگان در جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی حاضر شد و به سوالات پاسخ داد.

وی افزود: آقای مطهری دو سوال را از وزیر دادگستری مطرح کردند، سوال اول ناظر بر دلایل حصر موسوی و کروبی بود مبنی بر اینکه آنها از سال ۸۹ در بازداشت و حصر هستند و هنوز دادگاهی برای آنها برگزار نشده است. بعد از توضیحات آقای آوایی در این باره آقای مطهری از پاسخ ها قانع نشد و قرار شد سوال برای رسیدگی در صحن علنی به هیات رییسه ارجاع شود.

نوروزی ادامه داد: سوال دیگر در مورد هنگامه شهیدی و امیر حکیمی بود مبنی بر اینکه علت زندانی بودن خانم هنگامه شهیدی چیست که وزیر اینگونه پاسخ داد که برای ایشان وثیقه صادر شده و اکنون آزاد هستند. در این باره آقای مطهری از پاسخ قانع شد.

وی اضافه کرد: سوال آقای مطهری در مورد امیر حکیمی مبنی بر این بود که امیر حکیمی به عنوان زندان امنیتی و دو تابعیتی حکم اعدام داشته و در جریان برجام آزاد شده است. او بعد از آزادی علیه جمهوری اسلامی ایران شکایت کرده و به دلیل این شکایت حدود ۶۰۰ میلیون دلار ایران محکوم شده است لذا سوال این است که چرا یک فردی زندانی و بعد اینگونه آزاد می شود و چرا تحقیقات لازم صورت نمی گیرد؟

نوروزی گفت که قرار شد وزیر دادگستری در این رابطه تحقیقات بیشتری انجام داده و توضیحاتی به آقای مطهری داده شود لذا از این پاسخ قانع نشد ولی اعلام نظر منوط به توضیحات بیشتر شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: خانم زرآبادی سوالی در مورد دلیل تشکیل نشدن کانون های مشاوره خانواده در دادگاه های خانواده پرسید که قرار شد وزارت دادگستری و مجلس در این باره پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی در پایان گفت: سوال دیگر را نماینده سبزوار درباره موضوع تیراندازی در یکی از روستاهای سبزوار پرسید. قرار شد وزیر بعد از مکاتبات و تحقیقات لازم از مسئولان استانی دلایل را توضیح دهد.

کد خبر 386901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha