همشهری آنلاین: اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای نخستین بار بررسی پرونده باغات در صحن علنی را انجام دادند که در نخستین پرونده ملکی به مساحت تقریبی ۴۹ هزار هکتار در منطقه ۵ که ۴۷۹ اصله درخت در آن از بین رفته بود، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، در هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش محمد سالاری در تشریح این پرونده، گفت: در منطقه 5 زمینی به مساحت 48 هزار و 871 متر مربع متعلق به تعاونی مسکن کارکنان شهرداری تهران که در پهنه R131 واقع شده است در سال 1392 پروانه ساخت دریافت کرده است.

وی افزود: در هنگام دریافت پروانه برای ساخت و ساز در این ملک استعلام از فضای سبز انجام نشده و در سال 1394 برای گرفتن پایان کار از سازمان بوستان‌ها استعلام شده است. با توجه به تخلفی که در این ملک انجام شده، پرونده به کمیسیون ماده 7 ارجاع شده که پس از بررسی این کمیسیون از بین رفتن 479 اصله درخت در این ملک مشخص شده است.

وی ادامه داد: کمیسیون ماده 7 با توجه به از بین رفتن این درخت‌ها جریمه دو میلیارد و 800 میلیون تومانی را اعلام کرده است و همچنین باید حداکثر دو برابر بن درختان قطع شده در همان محل و یا محلی که شهرداری تهران مشخص می‌کند درخت توسط مالک غرس شود.

سالاری تاکید کرد: این ملک متعلق به اعضای تعاونی کارکنان خدمات موتوری شهرداری تهران است. لذا این افراد در تخلف انجام شده نقشی نداشتند و پیمانکار تخلف را انجام داده است. در این ملک 1674 واحد مسکونی ساخته شده است. همچنین در پروانه صادر شده برای این ملک آمده بود که باید 15 درصد عرصه ملک یا 50 درصد فضای اختصاص داده شده برای فضای سبز درختکاری شود.

نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بحث و بررسی در خصوص این پرونده با اکثریت آراء رای بدوی که توسط کمیسیون ماده 7 صادر شده بود را مورد تایید قرار دادند.

کد خبر 386898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha