معاون گردشگری سازمان میراث در دیدار با هاکان تکین، سفیر ترکیه در ایران گفت: یکی از کارهایی که می‌تواند به سرعت اجرایی شود همکاری در حوزه گردشگری دریایی است.

گردشگری

سواحل درياي خزر و خليج‌فارس يك ظرفيت بسيار مناسب براي توسعه گردشگري است براين اساس، از سرمايه‌گذاران تركيه براي سرمايه‌گذاري در حوزه گردشگري دريايي ايران در شمال و جنوب دعوت مي‌كنيم.

به‌گزارش معاونت گردشگري، محمد محب‌خدايي با اشاره به ظرفيت‌هاي تركيه براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ايران افزود: يكي از ظرفيت‌هاي تركيه ايرلاين تركيش است كه مايل هستيم در توافق با تركيه، اين ايرلاين جاذبه‌هاي گردشگري 4شهر تبريز، يزد، همدان و كرمان را تبليغ و معرفي كند. محب‌خدايي به سفر رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي به تركيه در هفته گذشته اشاره كرد و يادآور شد: در اين سفر در ديدار رئيس سازمان ميراث فرهنگي و وزير گردشگري تركيه در حوزه گردشگري توافق‌هايي صورت گرفت كه برنامه‌ريزي‌ها براي اجرايي كردن اين توافق‌ها آغاز شده است.

محب‌خدايي گفت: يكي از طرح‌هايي كه به‌دنبال اجرايي كردن آن هستيم طرح «دوستانت را به ايران دعوت كن» است كه در اين طرح از ظرفيت ايرانيان مقيم خارج كشور استفاده مي‌شود. او افزود: با اجراي اين طرح ايرانيان مقيم خارج از كشور به‌عنوان توراپراتورهاي مجازي فعاليت مي‌كنند و به ازاي سفر هر 5 گردشگر خارجي به ايران يك بليت رايگان سفر به ايران به اين افراد داده مي‌شود.

رضا هاكان‌تكين، سفير تركيه در ايران نيز با اشاره به ظرفيت‌هاي بسيار مناسب 2 كشور براي همكاري در حوزه گردشگري گفت:‌ماه ژانويه هيأتي متشكل از سرمايه‌گذاران و مديران آژانس‌هاي مسافرتي تركيه به ايران سفر مي‌كنند. او گفت: در حوزه گردشگري ايران و تركيه تدوين بسته‌هاي تركيبي را آغاز كرده‌ايم و براي ارائه آموزش‌هاي لازم در اين خصوص نيز آمادگي كافي داريم.

هاكان تكين افزود: با توجه به شرايط موجود در ايران دلايل كافي براي خوش‌بين بودن به اجرايي شدن همكاري‌ها با ايران در دوره پيش‌رو وجود دارد. سفير تركيه در ايران همچنين با اشاره به سفر هفته آينده خود به جزيره كيش از معاون گردشگري خواست فرصت‌هاي لازم براي آشنايي بيشتر او با ظرفيت‌هاي گردشگري و سرمايه‌گذاري در كيش را فراهم كند.

کد خبر 386415

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha