همشهری آنلاین: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش های استکبار برای نتیجه دادن همه پرسی کردستان عراق گفت: خبر تعلیق این همه پرسی میخ دیگری بر تابوت آمریکا و رژیم صهیونیستی است که امید زیادی برای به سرانجام رسیدن آن داشتند.

 حسین سلامی

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز چهارشنبه در یادواره شهدای مدافع حرم استان و شهید شاخص کشوری 'محمدسعید جعفری' و چهار هزارو 400 شهید شهرستان کرمانشاه که در حسینیه ثارالله سپاه نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سیاست امروز دنیای استکبار تجزیه کشورهای اسلامی منطقه است.

وی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای استکباری بشدت از کوچک شدن کشورهای منطقه و استقلال قومیت های مختلف حمایت می کنند تا برای ادامه حیات به آنان متکی و وابسته باشند، گفت: این موضوع بسیار خطرناک است و جمهوری اسلامی با قدرت مقابل این سیاست ایستادگی خواهد کرد.

سرتیپ پاسدار سلامی ادامه داد: آمریکا در دنیای کنونی نقشی بسیار ضعیف و حاشیه ای در تحولات منطقه دارد که تعیین کننده نیست و این حاکی از ناتوانی و ضعف آن هاست، ضعفی که در یمن، بحرین، پاکستان، افغانستان و ... مشاهده شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران به زوال آمریکا طی سال های اخیر اشاره و با بیان اینکه این کشور دیگر سیمای یک قدرت جهانی همچون دهه های گذشته را ندارد، افزود: با نگاهی به سخنان اخیر رئیس جمهوری این کشور می توان اعتراف به شکست را در سخنانش مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا نشانگر ظهور یک قدرت جدید در جهان کنونی بود که برای مسلمانان دنیا تکیه گاهی امن و قابل اعتماد به شمار می رود و آن قدرت بزرگ نامش ایران است.

سردار سلامی گفت: امروز هرچه ایران به قدرتی قابل اعتماد در دنیا تبدیل می شود در مقابل آمریکایی ها روز به روز غیرقابل اعتمادتر شده و عملا اعتبار خود را از دست داده اند.

وی تصریح کرد: رفتارهای چند سال اخیر سران آمریکا که در دوران ریاست جمهوری جدید آن ها به اوج رسیده باعث شده که دیگر هیچ کشوری روی قول و قرار آن ها حساب نکند.

این مقام ارشد نظامی در ادامه به تلاش های آمریکا و استکبار طی 40 سال اخیر برای ضربه زدن به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: آن ها در این همه سال تمام ظرفیت و توان و امکانات خود را به کار گرفتند تا انقلاب ما را شکست دهند اما هربار شکست خورده تر از قبل میدان را ترک کردند.

سردار سلامی یادآور شد: استکبار از اینکه ایران اسلامی با الگوی ولایت فقیه و با پیام عدالت، آزادی و برابری، کرامت، شرافت، استقلال و اخلاق مداری برنامه های خود را مقتدرانه پیش می برد بسیار نگران و مضطرب است.

وی با یادیاوری اینکه نگرانی آمریکا و استکبار از پیشرفت های خیره کننده ایران در این مدت با وجود تمامی تهدیدها و تحریم ها، جدی است، اظهار داشت: شکست های پیاپی آن ها و نتایج خفت باری که کسب کرده اند باعث کینه و عصبانیتشان شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به سخن 40 سال پیش امام راحل که فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، اشاره و تاکید کرد: آن شعار معنادار امروز به واقعیت تبدیل شده و برای جهانیان به اثبات رسیده است.

سردار سلامی، اقتدار امروز ایران اسلامی را مرهون جانفشانی و رشادت های شهدای این آب و خاک دانست و گفت: بدون مقاومت و فرهنگ ایثار و شهادت نمی توان با قدرت های جهانی مقابله کرد.

وی گفت: برای ملتی که روحیه ایثار و شهادت و از خودگذشتگی در آن موج می زند شکست بی معناست و روز به روز نیز با همین تفکر شهادت طلبی بر قدرتش افزوده می شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود از ایستادگی و مقاومت مردم کرمانشاه در برهه های مختلف بخصوص در دوران دفاع مقدس تجلیل کرد و افزود: مردم با صلابت این دیار همواره مدافعان خوبی برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده اند.

سردار سلامی گفت: افتخارآفرینی و آوازه رشادت های مردم استان کرمانشاه هرگز از خاطر ملت ایران نمی رود، استانی که جوانانش در غیرت و شهامت زبانزد هستند.

وی در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان و 4400 شهید شهرستان کرمانشاه و همچنین شهدای مدافع حرم استان، از شهید 'محمدسعید جعفری' شهید شاخص کشور نیز یاد کرد و گفت: بهترین تعبیر برای این شهید والامقام سخنان رهبر معظم انقلاب بود که از وی به عنوان 'شهید پیشرو و پیشتاز' یاد کردند.

استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس و پس از آن حدود 10 هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرد که 4400 شهید متعلق به شهرستان کرمانشاه هستند.

 

کد خبر 386307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha