همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر گفت: خودکشی‌های اصفهان هیچ ربطی به چالش نهنگ آبی ندارد.

آذری جهرمی

آذری جهرمی در این برنامه با اشاره‌ به اتفاقات تلخ این روزها که برخی آن را برگرفته از چالش «نهنگ آبی» دانستند، عنوان کرد: فضای مجازی بی‌انتها است؛ وقتی برای روابط فرزندانمان در فضای واقعی حساسیت داریم چرا در فضای مجازی بی‌انتها آنها را بی‌خیال رها کنیم؟!نباید خانواده‌ها به حضور فرزندانشان در فضای مجازی بی‌تفاوت باشند و باید فرهنگسازی کنیم؛ ما نمی‌خواهیم فضای مجازی را ببندیم ولی باید ابزارهای نظارت والدین را گسترش دهیم.

آذری جهرمی با تأکید بر اینکه نباید مردم را از فضای مجازی ترساند و به جای آن باید آگاهی جامعه را افزایش داد، اظهار کرد: امروز اخبار تکمیلی را از پلیس گرفتم، خودکشی‌های اصفهان هیچ ربطی به چالش نهنگ آبی نداشته و این چالش در کشور ما تاکنون اتفاق نیفتاده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ محمدجواد آذری جهرمی در تشریح اجرای طرح رجیستری اظهار کرد: ارزش بازار سالانه تلفن همراه در ایران شش میلیارد دلار است که بنا به آمارها پنج یا حداکثر 20 درصد آنها از مبادی قانونی وارد کشور می‌شود و‌مابقی واردات قاچاق است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کسانیکه گوشی‌های قاچاق وارد کشور می‌کنند حقوق مصرف‌کننده را رعایت و‌خدمات پس از فروش ارائه نمی‌کنند. گوشی‌هایی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود، امکان نظارت بهداشتی و سلامت را ندارد و لذا باید راهی برای جبران این خلأ در نظر می‌گرفتیم.سال‌های گذشته امکان جلوگیری از قاچاق گوشی‌های تلفن همراه از طریق گمرک فراهم نشد و در سال 85 سامانه جلوگیری از ورود قاچاق تلفن همراه دور خورد و طرح با شکست مواجه شد.

کد خبر 386123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha