پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۹:۴۱
۰ نفر

در حالی که ظرفیت مرکز نگهداری موقت از متکدیان اسلام شهر ۲۵۰ نفر است هم اکنون بالغ بر ۳۴۰ نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند که برای رفع این مشکل به همکاری بیشتر سازمان بهزیستی و وزارتخانه های بهداشت و درمان و رفاه و تأمین اجتماعی نیاز است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران دکتر مجتبی ابراهیمی- مدیر مرکز نگهداری موقت متکدیان اسلام شهر- گفت: متکدیان جمع آوری شده از سطح شهر که توسط گشت های ویژه جمع آوری متکدیان به مرکز اسلام شهر انتقال داده می شوند بعضاً دارای مشکلات عدیده ای چون ابتلا به برخی بیماری های واگیردار، اختلالات روانی و سوابق کیفری هستند.

این مقام مسئول در مرکز آسیب های معاونت اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد در حال حاضر 274 مرد و 56 زن در مرکز نگهداری موقت متکدیان اسلام شهر نگهداری می شوند که این تعداد بیش از ظرفیت این مرکز است.

متکدیان سطح شهر تهران پس از جمع آوری از سوی گشت های ویژه ستاد جمع آوری متکدیان به مراکز نگهداری موقت ارجاع داده می شوند و پس از گذراندن مراحل اولیه مددجویی و واکسیناسیون و انجام تحقیقات لازم از سوی مقام قضایی مستقر حداکثر در یک دوره زمانی 21 روزه به وضعیت شان رسیدگی می شود. تاکنون 900 نفر از متکدیان سطح شهر تهران جمع آوری شده اند که از این تعداد 700 نفر در مراکز نگهداری موقت متکدیان پذیرفته شده اند.

کد خبر 386

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز