شنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۶ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

الهام اناری: «توفیق اجباری» را می‌توان یکی از غافلگیری‌های گیشه اکران 86 دانست.

این که فیلم به واسطه حضور محمدرضا گلزار توانسته خوب بفروشد البته قابل پیش‌بینی بود ولی این که فروش روزانه‌اش از هفته سوم به بعد اوج بگیرد، درست برعکس روال معمول اغلب فیلم‌های پرفروش امسال است. مثال واضحش «کلاغ پر»، دیگر فیلم محمدرضا گلزار است که فروش افتتاحیه‌اش از «اخراجی‌ها» هم بالاتر بود ولی از هفته سوم، با افت فروش مواجه شد و در روزهای آخر فروش روزانه‌اش تا 2 میلیون تومان هم پایین آمد.

«توفیق اجباری» اما با روند صعودی فروش‌اش، موفق شد در طول 4 هفته از مرز نیم میلیارد تومان عبور کند. «توفیق اجباری» در صورتی که بتواند این فروش را در هفته‌های آتی حفظ کند، یک رقیب جدی برای شکستن رکورد «اخراجی‌ها»‌خواهد بود.«کلاغ پر» هم در آخرین روزهای اکرانش مرز 400 میلیون تومان را پشت‌سر گذاشت تا در مجموع جزو فیلم‌های موفق اکران امسال باشد.

«رفیق بد» هم همچنان برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه می‌فروشد تا کم مخاطب‌ترین فیلم سال‌های اخیر صحرا فیلم باشد. در میان فیلم‌هایی که در هفته‌های اخیر اکران شده‌اند، تنها «هدف اصلی» فروش نسبتاً خوبی داشته است. قدرت‌الله صلح میرزایی کارگردان «هدف اصلی»، معمولا آثارش را برای اکران در شهرستان‌ها می‌سازد ولی بعضی از فیلم‌هایش مثل «علف‌های هرز» در پایتخت هم با استقبال نسبی مواجه می‌شوند.

 «هدف اصلی» چنان که از نامش برمی‌آید، فیلمی اکشن است که مثل کارهای قبلی صلح‌میرزایی داستان ساده و قابل پیش‌بینی‌ای دارد. در حالی که متوسط فروش روزانه این فیلم 3 میلیون تومان است، فیلمی چون «بچه‌های ابدی» ساخته پوران درخشنده فروش روزانه‌اش به زحمت به یک میلیون تومان می‌رسد. در عوض «اتوبوس شب» با وجود تعداد اندک سالن‌هایش، به نظر می‌رسد که مخاطب خود را یافته است.

«اتوبوس شب» که در مرز 100 میلیون تومان قرار دارد، با توجه به اینکه فیلمی متفاوت در سینمای جنگ است، پایین‌تر از انتظارات نفروخته است.«گوشواره» ساخته وحید موسائیان، کم‌فروش‌ترین فیلم روی پرده است و احتمالا یکی از کم‌فروش‌ترین‌های سال 86.

این فیلم با وجود حضور بازیگر پولسازی چون اکبر عبدی و چهره‌های شناخته شده‌ای چون مسعود رایگان و رویا تیموریان در بعضی از روزها زیر 200 هزار تومان فروخته است تا این ساخته موسائیان هم مثل کارهای قبلی‌اش در گیشه شکست بخورد.می‌گویند اکران یک فیلم پرتماشاگر، به فروش دیگر فیلم‌هایی هم که در کنارش اکران شده  یاری می‌رساند؛ اتفاقی که در اکران پاییزی برعکس‌اش ثابت شده است.

 «توفیق اجباری» با فاصله زیاد از بقیه فیلم‌های روی پرده، گیشه را فتح کرده است و گویا تماشاگران این روزها صرفا کنجکاو دیدن وصف حال ستاره پولساز سینمای ایران است. این را فروش پایین فیلم‌های دیگر می‌گوید.

کد خبر 38587

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز