همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص احتمال پخش فیلم‌های خارجی در سینماهای کشور توضیحاتی ارائه داد و گفت که این موضوع در حال بررسی است.

سینما

به گزارش ایسنا، سیدعباس صالحی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در خصوص احتمال اکران فیلم‌های خارجی در  سینماها،‌گفت: این موضوع در دهه‌های مختلف محل بحث و گفت‌وگو بوده است. برخی با این نگاه که ما فیلم‌های خارجی خوبی در سطح جهانی داریم و این کار می‎‌تواند به اقتصاد سینما کمک کند، موافق این موضوع هستند. در عین حال کسانی که تمایل دارند در اوقات فراغت خود از سینما استفاده کنند، می توانند با تنوع فیلم‌ها این کار را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: طبعا وقتی این فیلم‌های خارجی عرضه می‌شوند نیز باید ضوابط عرضه را داشته تا امکان نمایش پیدا کند، مشابه آنچه در فیلم‌های داخلی وجود دارد. بنابراین موافقین با این استدلال‌ها از این حمایت می‌کنند که اگر سالن‌های سینما برای فیلم‌های خارجی باز شود،‌کمک کننده اقتصاد سینما و ایجاد فضای رقابتی خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: منتقدین این اتفاق نیز استدلال‌های خود را دارند و می‌گویند که با توجه به تعداد محدود سالن‌های سینمای ما و این که در همین حد سالن‌ها امکان نمایش برای برخی فیلم‌های تولیدی نیز وجود ندارد و یا زمان کافی اختصاص داده نمی‌شود، نباید این اتفاق بیفتد؛ چرا که ما حدود صد تولید در سال داریم اما امکان نمایش حدود 70 فیلم فراهم می‌شود.

صالحی یادآور شد: منتقدین معتقدند که در این صورت به تولید داخلی صدمه زده می‌شود و قطعا صدمه زدن به تولید داخلی، فرصت را برای عرصه داخلی کاهش می‌دهد، اما  نهایتا تلاش می‌کنیم آنچه اتفاق می‌افتد منافع بیشتر و هزینه‌های کمتری داشته باشد و هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

کد خبر 385587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha