با دستگیری اعضای باندی خشن که دست به سرقت از طلافروش‌ها در پایتخت می‌زدند معلوم شد که سردسته‌های این باند بازماندگان باند مخوف دیوار چین هستند که پس از آزادی از زندان سرقت‌هایشان را از سر گرفته‌اند.

نقشه بازماندگان باند «دیوار چین» برای سرقت از طلافروش‌ها

به گزارش همشهري، خردادماه امسال مرد طلافروشي همراه دوستش براي خريد طلا از شهرستان نقده آذربايجان غربي راهي تهران شدند. آن روز آنها از مغازه‌اي در بازار حدود يك كيلو و 200گرم طلا خريدند. مرد طلافروش، طلاها را داخل كيفي گذاشت و روي كمربند خود محكم كرد و به همراه دوستش سوار يك تاكسي شد تا به شهرشان برگردند. در بين راه راننده تاكسي مدعي شد كه يكي از لاستيك‌ها پنچر شده است. او از ماشين پياده شد تا لاستيك را عوض كند كه در همان لحظه 4مرد كه نقاب به‌صورت داشتند و سوار بر 2موتور بودند با قمه و چاقو به سمت تاكسي حمله‌ور شدند. آنها ابتدا راننده تاكسي را كتك زدند و پس از آن سراغ مرد طلافروش رفتند و پس از مجروح كردن او با قمه طلاهايش را دزديدند.

با شكايت مرد طلافروش در اداره آگاهي تهران، تيمي از كارآگاهان براي شناسايي و دستگيري دزدان خشن وارد عمل شدند اما هيچ ردي از آنها به‌دست نيامد. درحالي‌كه تحقيقات براي يافتن ردي از سارقان ادامه داشت 6طلافروش ديگر كه با همين شگرد در دام دزدان خشن گرفتار شده‌ بودند با مراجعه به پليس به طرح شكايت پرداختند. تمامي شاكيان، طلافروش‌هايي بودند كه از شهرستان براي خريد طلا به تهران آمده بودند و پس از خريد يك تا 2كيلو طلا، درحالي‌كه قصد بازگشت به شهرشان را داشتند در دام دزدان نقابدار گرفتار شده بودند.

افزايش مالباخته‌ها نشان مي‌داد كه گروهي با نقشه ماهرانه و به‌صورت سريالي طلافروش‌ها را شناسايي كرده و دست به سرقت از آنها مي‌زنند. در همه سرقت‌ها، دزدان سوار بر 2يا 3موتور سراغ طعمه‌هايشان رفته بودند و اين در حالي بود كه با نقاب و كلاه صورت خود را پوشانده و اگر طعمه‌هايشان مقاومت مي‌كردند، آنها را با چاقو زخمي مي‌كردند.

با اين اطلاعات بررسي‌هاي پليسي ادامه يافت تا اينكه سرنخ‌هايي از سارقان به‌دست آمد. كارآگاهان متوجه شدند كه سردسته‌هاي اين باند از اعضاي باندي معروف به ديوار چين هستند كه سال‌ها پيش در پايتخت دست به زورگيري و سرقت‌هاي خشن از مشتريان بانك‌ها و مراكز تجاري مي‌زدند. در آن سال‌ها پليس توانست بيشتر اعضاي اين باند را دستگير كند و در ادامه سردسته‌هاي اصلي باند به اعدام محكوم و برخي از آنها به دار مجازات آويخته شدند. اما ديگر اعضاي باند به حبس‌هاي طولاني‌مدت محكوم و راهي زندان شدند و حالا تحقيقات نشان مي‌داد كه آنها بعد از آزادي از زندان باندي تازه راه‌اندازي كرده و اين‌بار سراغ طلافروش‌ها كه به طلافروش‌هاي كيفي معروف‌اند رفته و از آنها سرقت مي‌كنند.

با اين اطلاعات مخفيگاه اعضاي باند شناسايي شد و آنها يكي پس از ديگري دستگير شدند؛ 7مرد و يك زن در بازجويي‌ها به سرقت‌هاي سريالي اعتراف كردند و گفتند كه بعضي از اعضاي باند با حضور در بازار طلاي تهران، طلافروش‌هايي را كه از شهرستان براي خريد طلا به تهران مي‌آمدند شناسايي كرده و مشخصات آنها را به ديگر اعضاي گروه كه وظيفه سرقت را برعهده داشتند اعلام مي‌كردند. تيم سرقت با استفاده از 2يا 3موتور، طلافروش‌ها را تعقيب كرده و در فرصتي مناسب نقشه زورگيري از آنها را عملي مي‌كرد. بعد نيز زني كه عضو باند بود با مراجعه به طلافروشي‌ها، طلاهاي سرقتي را مي‌فروخت.

در همين حال سردار حسين رحيمي، رئيس پليس تهران گفت: اعضاي اين باند داراي سوابق متعدد كيفري در زمينه سرقت مسلحانه، زورگيري و شرارت هستند. وي ادامه داد: سركرده اين باند فردي به نام غلام است كه علاوه بر سرقت از طلافروش‌هاي كيفي به همراه باندش و به‌صورت گسترده اقدام به سرقت دلار و ارز خارجي از مشتريان مراكز تجاري مي‌كرد.هم‌اكنون اعضاي اين باند مخوف در بازداشت به‌سرمي‌برند و تحقيقات تكميلي از آنها ادامه دارد.

کد خبر 385245

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha