همشهری آنلاین: کمتر از یک هفته پس از حمله اتا به دو پلیس اسپانیایی در جنوب فرانسه، تعداد دیگری از مظنونان تروریستی عضویت در این گروه زیرزمینی باسک بازداشت شدند.

خبرگزاری آلمان از مادرید گزارش داد، وزارت کشور اسپانیا امروز (جمعه 16 آذر) اعلام کرد، گورکا لوپیانز 27 ساله نزدیک بیلبائو در باسک بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش، وی مسلح بوده، اما هیچ مقاومتی در حین بازداشت نکرده است. این گمان وجود دارد که لوپیانز از مزدوران اتا بوده است. در همین حال در خصوص ارتباط وی با حمله به دو پلیسی که شنبه گذشته هدف گلوله قرار گرفتند نیز تحقیقاتی انجام خواهد شد.

در آن سوءقصد یکی از این دو پلیس‌ در جا به ضرب گلوله به قتل رسید و همکارش هم روز بعد در بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده جان باخت. در مراسم تدفین این پلیس‌های 23 ساله علاوه بر خوان کارلوس، پادشاه اسپانیا، فلیپه، ولیعهد و خوزه لوییز رودریگز زاپاته‌رو، نخست وزیر این کشور حضور داشتند.

چهار روز پس از این حمله، پلیس فرانسه دو مظنون عضویت در اتا را بازداشت کرد که یکی از آنان زایوآ سانچز ایتورگیوئی بود. این مظنون 26 ساله یکی از مشهورترین زنان تروریست تحت پیگرد این سازمان بود. او و شریکش در مظان این اتهام هستند که در سوءقصد شرکت داشته‌اند. تحقیقات در این رابطه با وجود گذشت سه روز همچنان بی‌نتیجه بوده است.

کد خبر 38520

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز