گروه اجتماعی: فریبا شایگان فرمانده مجتمع آموزش عالی کوثر وابسته به نیروی انتظامی از احتمال راه‌اندازی کلانتری ویژه زنان در تهران خبر داد.

شایگان در جمع خبرنگاران گفت: امروزه پلیس زن در بخش‌های مختلف ناجا فعال است و هم اکنون 2کلانتری ویژه بانوان در شهر مشهد وجود دارد. وی بااشاره به فارغ‌التحصیلشدن  ۵۰۰افسر زن و  ۴۰۰درجه‌دار افزود: مجتمع آموزش عالی کوثر با پذیرش دانشجو در 5دوره کاردانی، 4دوره درجه داری، 3 دوره دانش آموختگی و  ۲۰دوره کارمندی تاکنون  ۹۰۰فارغ التحصیل زن در رسته‌های مختلف تربیت کرده است.

به گفته فرمانده‌مجتمع کوثر، پذیرفته‌شدگان دراین مجتمع در رسته‌های انتظامی، اطلاعات، رایانه، راهنمایی ورانندگی و کشف جرایم به صورت تخصصی آموزش می‌بینند.

این خبر در حالی داده شد که سردار رضا زارعی نیز از تشکیل کلانتری زنان در کرج خبر دادو گفت: این کلانتری با هدف شناسایی زنان مجرم و خلافکار و رسیدگی ویژه به پرونده‌ها و شکایات مربوط به آنها راه اندازی می شود.

وی با اشاره به 10 برابر شدن حضور زنان در سال های اخیر در جامعه خاطرنشان کرد: به‌موازات حضور زنان عفیفه، زنان مجرم نیز در جامعه حضور دارند و حدود 4 درصد زندانیان زن هستند و عموم زنان زندانی از خلافکارانی هستند که پس از خروج از زندان و در حین آزادی نیاز به مراقبت دارند.

زارعی همچنین تصریح کرد: به دلیل عدم بازرسی اصولی زنان، که باید توسط مأموران زن صورت گیرد، بیشترین قاچاق مواد‌مخدر و حمل اسلحه توسط زنان صورت می گیرد.

وی افزود: هم اکنون زنانی که  در پلیس به کار گرفته  شده‌اند از توانمندی های قابل توجهی برخوردار هستند، بنابراین کنترل زنان خلافکار و مجرم باید به زنان پلیس سپرده شود.

کد خبر 38514

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز