همشهری آنلاین: حداقل ۳۱ کشته، صدها مفقود و ۳۵۰۰ خانه ویران‌شده نتیجه آتش‌سوزی است که از نیمه شب دوشنبه ۹ اکتبر در شمال کالیفرنیا آغاز شده است. نیروهای امدادی احتمال می‌دهند که شمار کشته‌شدگان باز هم افزایش یابد.

۳۰ کشته و صدها مفقود بر اثر آتش‌سوزی مهیب شمال کالیفرنیا | احتمال افزایش کشته ها

به گزارش دويچه وله، آتش‌سوزی مهیب و کم‌سابقه شمال ايالت کالیفرنیاي آمريكا که از نیمه شب دوشنبه ۹ اکتبر (۱۷ مهر) آغاز شده نه تنها مهار نشده بلکه هر روز قربانیان بیشتری می‌گیرد.

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی ادارات این منطقه تا کنون ۳۱ نفر کشته شده‌اند که ۱۷ تن آنان در منطقه سونوما کانتی بوده‌اند.

آتش بیش از هر جا دامن تاکستان‌های شمال کالیفرنیا را گرفته است. تخمین زده می‌شود که تا کنون ۳۵۰۰ خانه ویران شده‌اند. نیروهای امدادی نگران بالاتر رفتن تعداد کشته‌شدگان هستند چرا که صدها نفر مفقود اعلام شده‌اند.

برق و خطوط تلفن در بسیاری از مناطق قطع شده و همین امر، پیدا کردن اعضای خانواده را برای ساکنان دشوار کرده است. پلیس با سگ‌های ردیاب در همه جا مشغول گشتن به دنبال مفقودان است.

تعیین هویت جنازه‌ها نیز با مشکل روبروست. رئیس پلیس این منطقه گفته که جنازه‌هایی که پیدا شده‌اند تقریبا غیرقابل شناسایی هستند و در میان آنان از برخی جنازه‌ها تنها خاکستر و استخوان باقی مانده است. به گفته او "غیر واقع‌بینانه" است که امیدی به پیدا شدن بازماندگان بیشتری داشته باشیم.

آتش‌سوزی کالیفرنیا نسبت به مهیب‌ترین آتش‌سوزی این منطقه در سال ۱۹۹۱ تا کنون جان انسان‌های بیشتری را گرفته است. در آن زمان ۲۵ نفر کشته و ۲۸۰۰ خانه در اثر آتش‌سوزی ویران شدند. میزان خسارات وارد‌شده نیز دو میلیارد دلار برآورد شده است.

با این حال فعالیت بیش از هزاران نیروی آتش‌نشانی در شمال کالیفرنیا اولین موفقیت‌ها را در پی داشته است. در منطقه سونوما کانتی که بیشترین تعداد تلفات را داشته آتش‌سوزی تا ۱۰ درصد مهار شده است. اما وزش باد شدید شعله‌های آتش را به دیگر مناطق منتقل می‌کند.

روز چهارشنبه به پنج هزار نفر از ساکنان منطقه کالیستوگا فرمان ترک خانه‌هایشان داده شد. شهردار ناپا‌وَلی که یک شهر توریستی در این منطقه است اعلام کرده که فعلا به هیچکس در اینجا خوشامد نمی‌گوییم. برخی از ساکنان این منطقه علیرغم هشدارها در خانه‌هایشان مانده‌اند. به گفته شهردار آنها تنها روی خودشان حساب کرده‌اند و امیدی به اینکه آتش‌نشانان بتوانند آنها را نجات دهند ندارند.

کد خبر 384901

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha