سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی نخستین فیلم از فیلم‌های پنجگانه رفع‌توقیف‌شده است که از سومین چهارشنبه مهرماه روی پرده سینماها می‌رود.

Dokhtar

به گزارش همشهري آنلاين، «خانه دختر» سه سال پيش در بخش مسابقه سوداي سيمرغ سي و سومين جشنواره فيلم فجر رونمايي شد و از همان زمان‌ها زمزمه توقيف غيررسمي آن به گوش مي‌رسيد. با وجود اميدواري برخي كارشناسان به فروش خوب فيلم در گيشه، «خانه دختر» رنگ پرده را نديد و گلايه‌هاي شاه‌حسيني هم در اين سه سال ره به جايي نبرد. تا اينكه سرانجام كميته پيگيري سرنوشت فيلم‌هاي توقيفي و بلاتكليف در كنار «خانه پدری»، «عصبانی نیستم»، «آشغال‌های دوست‌داشتنی» و «پارادایس» راي به رفع توقيف آن با فيلمبرداري دوباره برخي صحنه‌ها داد. هر چند كارگردان مدعي است «خانه دختر» با تدوين دوباره براي نمايش آماده شده و از صبح چهارشنبه در گروه آزاد به نمايش درمي‌آيد.

«حقه‌باز دم‌دراز» و «خفگی» ديگر فيلم‌هاي تازه اكران در نخستين ماه فصل پاييز هستند. «حقه‌باز دم‌دراز» به کارگردانی علیرضا محمودزاده كه از چهارشنبه جايگزين «تابستان داغ» ابراهیم ایرج‌زاد مي‌شود، با نام ابتدايي «جوراب‌شو و پينوكيو» مقابل دوربين رفت. نخستين تجربه كارگرداني محمودزاده فيلمي موزيكال و عروسكي است كه سحر ولدبیگی، احمدرضا اسعدی، مریم شاه‌ولی، محمد مایلی، مجید مختارپور و ترنم کرمانیان در آن بازي كرده‌اند.

«خفه‌گی» فریدون جیرانی هم كه نماينده سينماي ايران در بخش مسابقه جشنواره شب‌هاي تيره تالين است، از چهارشنبه در حالي جاي «نگار» را در گروه زندگي مي‌گيرد كه فيلم رامبد جوان همچنان به نمايش عمومي خود ادامه مي‌دهد. «خفه‌گی» فيلمي سياه و سفيد با بازي الناز شاكردوست، نويد محمدزاده، پرويز پورحسيني، پرديس احمديه، پولاد كيميايي و ماهايا پطروسيان است كه مضموني اجتماعي دارد و سال گذشته در جشنواره فيلم فجر چندان مورد توجه قرار نگرفت.

کد خبر 384631

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha