همشهری آنلاین: رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مذاکرات در موضوع هسته‌ای پایان یافته است، گفت: تا وقتی که منافع ما در برجام تامین شود ما آن را قبول داریم.

علی لاریجانی

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که به استان فارس سفر کرده است، در جمع خبرنگاران در خصوص این موضوع که آیا برجام قابل مذاکره است، گفت: آقای ظریف چند بار در این زمینه پاسخ دادند و حرف‌های وزیر خارجه درست است چون وقتی یک مذاکرات طولانی انجام شده و نهایتاً توافقی حاصل شده که جنبه بین‌المللی پیدا کرده و به مصوبه شورای امنیت مستند شده است بنابراین پروژه مذکور تمام شده و اگر بحثی می‌خواهد انجام شود باید موضوع جدید مطرح شود که مشاهده شود آیا طرفین مایل به مذاکره هستند یا نه.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در موضوع هسته‌ای مذاکرات ما پایان پذیرفته و حرف‌هایی که آمریکایی‌ها می‌زنند بیشتر برای یک نوع چانه‌زنی است که بتوانند امکان بیشتری برای خودشان فراهم کنند، البته مسیر اشتباهی طی می‌کند.

وی افزود: تا جایی که با مسئولان اروپایی مذاکره داشته‌ام استنباط می‌کنم آنها نیز اشکال در روش سیاسی آمریکا را درک کرده‌اند و صراحتا می‌گویند ما مستقلا تصمیم می‌گیریم و معتقدند که برجام باید وجود داشته باشد البته در عالم سیاست باید این موضوعات را به صورت لحظه ای رصد کرد.

لاریجانی ادامه داد: ما در برجام منافعی تعریف کرده‌ایم که تا وقتی آن منافع تأمین شود ما برجام را قبول داریم لکن اگر طرف مقابل به برجام پایبند نباشد و به منافع ما لطمه زند آن موقع ما باید ما به ازای آن را در نظر بگیریم.

کد خبر 384193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha