همشهری آنلاین: طرح بلیت نیم‌بها که قرار بود ۲۰ روز اجرا شود، پس از ۲۵ روز به پایان رسید و سینماها از صبح روز چهارشنبه ۱۲ مهر همزمان با اکران فیلم‌های تازه با بلیت‌های بدون تخفیف از تماشاگران پذیرایی می‌کنند.

Malaria

به گزارش همشهري آنلاين، طرح اكران فيلم‌ها با بليت نيم‌بها كه به بهانه روز ملي سينما از 19 شهريور آغاز شده بود، در آخرين روزها به مناسبت‌هايي چون تاسوعا و عاشوراي حسيني برخورد و شامگاه سه‌شنبه 11 مهر آخرين مهلت براي ديدن فيلم با تخفيف 50 درصدي در سراسر ايران است. هر چند درباره موفقيت يا ناكامي اين طرح همچنان بحث‌هايي وجود دارد اما به نظر مي‌رسد نتوانست به هدف طراحان براي رونق دادن گيشه در روزهاي پاياني تابستان جامه عمل بپوشاند.

Italia

در هر حال، با پايان روزهاي سوگواري دهه اول محرم و بازگشتن به دوران پيش از نيم‌بها، اكران چند فيلم تازه از صبح دومين چهارشنبه پاييز در سينماها آغاز مي‌شود. در اين ميان، «من و شارمين» با تغيير سرگروه سينمايي از قدس به آفریقا همچنان روي پرده مي‌ماند تا سهم كمدي‌ها از جدول اكران بيش از ساير گونه‌ها باشد. «مالاريا»، «ايتاليا ايتاليا»، «زرد» و «قهرمانان كوچك» چهار فيلمي هستند كه از هفته دوم پاييز براي رسيدن به صدر جدول اكران تلاش مي‌كنند.

«مالاريا» ساخته پرويز شهبازي يكي از فيلم‌هاي تازه اكران در روزهاي آغازين سومين فصل سال است. ششمين تجربه كارگرداني شهبازي كه يكي از گزينه‌هاي جدي سينماي ايران براي حضور در بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان اسكار بود و رقابت را به «نفس» نرگس آبيار واگذار كرد، دو سال پيش در بخش مسابقه جشنواره فيلم فجر به نمايش درآمد و از آن پس بيش از 20 حضور بين‌المللي داشته است. ساعد سهيلی، ساغر قناعت، آزاده نامداری و آذرخش فراهانی بازيگران اصلي «مالاريا» هستند كه داستاني اجتماعي و جوانانه دارد. تازه‌ترين فعاليت سينمايي شهبازي نوشتن فيلمنامه «سال دوم دانشكده من» است كه رسول صدرعاملي دارد آن را براي نمايش در جشنواره سي و ششم فجر آماده مي‌كند.

Zard

كاوه صباغ‌زاده كه بيشتر به واسطه شهرت پدرش شناخته مي‌شد، سال گذشته روي صندلي كارگرداني كمدي عاشقانه «ايتاليا ايتاليا» نشست و آن را به تهيه‌كنندگي مهدي صباغ‌زاده براي نمايش در جشنواره سي و پنجم آماده كرد. اين موزيكال طنازانه به مذاق تماشاگران و منتقدان خوش آمد و نامزد دريافت سيمرغ‌هاي بلورين بهترين بازيگر زن و بهترين چهره‌پردازي هم شد. «ايتاليا ايتاليا» كه از اميدهاي گيشه پاييز است، از صبح چهارشنبه در گروه استقلال روي پرده مي‌رود و حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی‌حسینی، همایون ارشادی و علی ملاقلی‌پور در آن بازي كرده‌اند.

ديگر فيلم تازه اكران پاييزي «زرد» نام دارد كه به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده و تهیه‌کنندگی کامران مجیدی ساخته شده و پيش‌تر جايزه بهترين بازيگر زن (ساره بيات) و جايزه ويژه هيات داوران را از بيستمين جشنواره شانگهاي در چين به دست آورده است. هر چند ستاره‌هايي چون بهرام رادان، شهرام حقیقت‌دوست، بهاره کیان‌افشار، مهرداد صدیقیان. امیرعلی نبویان، و متین ستوده در «زرد» بازي كرده‌اند اما بعيد است فيلم در گيشه به فروشي درخور نام بازيگرانش دست يابد.

Little

و سرانجام نوبت مي‌رسد به سهميه گروه سني كودك و نوجوان از اكران پاييز؛ «قهرمانان كوچك» به كارگرداني حسين قناعت گرچه براي كشاندن كوچك‌ترها به سينما ساخته شده اما حضور انبوه بازيگران محبوب تلويزيوني راهكار كارگردان براي جلب نظر خانواده‌ها و ديگر گروه‌هاي سينمارو است. برزو ارجمند، بیژن بنفشه‌خواه، بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی و شهرام قائدی بازيگران اصلي فيلم هستند و یوسف کرمی (قهرمان پيشين تكواندوي المپیک و جهان) هم در «قهرمانان كوچك» در نقش خودش ظاهر شده است. با توجه به باز شدن مدارس، شايد بتوان در رايزني با آموزش و پرورش براي افزايش تعداد تماشاگران اين فيلم سرخوشانه تلاش كرد.

کد خبر 384089

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha