دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

در آخر هفته پایتخت معمای قتل ۳ مرد که در حادثه‌های جداگانه قربانی جنایت شده بودند، از سوی تیم جنایی فاش شد.

نخستين حادثه عصر پنجم مهرماه در منطقه مشيريه تهران رخ داد. آن روز همسايه‌ها صداي دعوا و درگيري از داخل خانه‌اي قديمي شنيدند و موضوع را به پليس اطلاع دادند. طولي نكشيد كه مأموران كلانتري169 مشيريه در محل حاضر شدند و پس از ورود به خانه قديمي چشمشان به جسد غرق در خون مردي 32ساله افتاد كه با ضربات چاقو به قتل رسيده بود.

كمي آن طرف‌تر در راهروي خانه پيكر غرق در خون مردي جوان روي زمين افتاده بود كه زنده بود و نفس مي‌كشيد. كنار او يك چاقو و يك قمه خون آلود بود كه به‌نظر مي‌رسيد 2جوان با استفاده از آنها به جان يكديگر افتاده بودند. در چنين شرايطي جسد قرباني به پزشكي قانوني و پيكر خونين مرد زخمي كه صاحبخانه بود به بيمارستان منتقل شد. او كه به سختي صحبت مي‌كرد در بازجويي‌هاي اوليه ادعا كرد كه با مقتول اختلاف داشته و با هم درگير شده‌اند. او هم‌اكنون تحت درمان قرار گرفته تا پس از بهبودي تحقيقات تكميلي از وي صورت بگيرد.

  • فحاشي؛ انگيزه درگيري مرگبار

يك روز پس از اين جنايت يعني ساعت 12:23 ششم مهرماه گزارش دومين جنايت آخر هفته از طريق مأموران كلانتري 125 يوسف‌آباد به قاضي ويژه قتل اعلام شد. قرباني مردي 30ساله و اهل افغانستان بود كه بر اثر اصابت چاقو به قتل رسيده بود. آنطور كه مشخص بود مرد جوان از 3هفته قبل در بيمارستان بستري شده بود اما به‌دليل شدت جراحات جانش را از دست داد.

به‌دنبال اين حادثه تحقيقات در اين خصوص آغاز و مشخص شد كه مقتول به همراه دوست و هموطن ديگرش در بيمارستان بستري شده است. دوست مقتول هم چاقو خورده اما زنده بود. همين كافي بود تا مأموران سراغ دوست مقتول بروند. وي در بازجويي‌ها گفت: من و مقتول كارگرهستيم و در يك ساختمان نيمه‌كاره در خيابان كارگر شمالي كار مي‌كنيم.

روز حادثه با يكي از هموطنانمان كه در همان ساختمان كار مي‌كرد درگير شديم. او فحاشي مي‌كرد و مقتول با او بحثش شد. ناگهان مردي كه مدام فحاشي مي‌كرد دست به چاقو شد و هردوي ما را زخمي كرد. مقتول اما بعد از 3هفته جان باخت ومن تحت عمل جراحي قرار گرفتم.پس از اين حادثه، گروهي از كارآگاهان جنايي تحقيقات خود را براي دستگيري قاتل فراري آغاز كرده‌اند.

  • جسدي در ميان زباله ها

ساعت 12:45 ششم مهر ماه درست 22دقيقه پس از گزارش دومين جنايت درحالي‌كه كارآگاهان سرگرم تحقيق در 2پرونده قبلي بودند، گزارش سومين جنايت به قاضي جنايي اعلام شد.پس از آن تيم تحقيق در محل حادثه كه پشت بازار آهن در خيابان الغدير بود حاضر شد. جسدي داخل گوني و ميان زباله‌ها كشف شده بود.

آنطور كه مشخص بود وي بر اثر خفگي جانش را از دست داده و 3روز از مرگش مي‌گذشت. كارآگاهان با انجام تحقيقات ميداني موفق شدند هويت قرباني را شناسايي كنند. او پسري 25ساله و اهل افغانستان بود كه در نزديكي محل كشف جسد به همراه خانواده‌اش زندگي مي‌كرد.

هنوز كسي راز جنايت را نمي‌دانست تا اينكه كارآگاهان وقتي راهي محل زندگي مقتول شدند، پي بردند كه 2برادر وي دست به جنايت زده‌اند. 2مرد افغان بازداشت شدند و در بازجويي‌ها اعتراف كردند كه برادرشان را به‌خاطر انحرافات اخلاقي به قتل رسانده‌اند. يكي از آنها گفت: برادرمان در محل آبروي ما را برده بود. بارها به او تذكر داديم كه دست از اين رفتارهايش بردارد اما بي‌فايده بود و او اهميتي به حرف‌هاي ما نمي‌داد؛ براي همين نقشه قتل او را كشيديم.

روز حادثه به بهانه صحبت، او را به داخل اتاقي كشانديم و خفه‌اش كرديم. پس از آن جسد را داخل گوني سفيدي گذاشته و به محل جمع‌آوري زباله‌ها پشت بازار آهن انتقال داديم. به گزارش همشهري، 2برادر جنايتكار با دستور قاضي جنايي بازداشت شدند و تحقيقات در اين خصوص ادامه دارد.

کد خبر 383982

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha