حبیب‌الله صادقی قصد دارد، تازه‌ترین اثر عاشورایی خود را به موضوع محاصره و نبرد امام حسین(ع) پیش از شهادت‌شان اختصاص دهد.

محرم نقاشی

او همچنين از چاپ آثارش در يك كتاب خبر داد. اين نقاش كه هر سال در شب شام‌غريبان امام حسين(ع) تابلويي را درباره واقعه عاشورا نگارگري مي‌كند، به ايسنا مي‌گويد:«امسال درنظر دارم، موضوع محاصره و نبرد امام حسين(ع) را پيش از شهادت‌شان به تصوير بكشم. اتود اين كار را زده‌ام و ان‌شاءالله شب شام غريبان اين كار را آغاز خواهم كرد.»

او كه سال گذشته بيست‌وپنجمين تابلوي نگارگري اين مجموعه را با محوريت حضرت علي‌اكبر(ع) به پايان رساند، يادآور مي‌شود:«اگر به داستان‌هايي كه درباره حضرت علي‌اكبر(ع) نقل مي‌شود، دقت كنيم، بخشي از آن شامل فضاي محزوني است كه امام حسين(ع) به ياران‌شان دستور مي‌دهد تا بدن مُثله‌شده حضرت علي‌اكبر(ع) را به طرف خيمه‌ها ببرند. پس از شهادت حضرت علي‌اكبر(ع) كه امام حسين(ع) به طرف خيمه‌ها بازگشتند و پيكر نازنين فرزندشان روي زانوهاي‌شان است،

امام به طرف خيمه‌ها نگاه مي‌كنند كه ما در نقاشي‌هايي كه روي شيشه و آينه كار شده‌‌اند، اين تصوير را مي‌بينيم اما من تركيبي از حماسه و حزن را كار كردم.» او همچنين از چاپ كتاب آثارش تا پايان امسال و چاپ كتاب پوسترهاي عاشورايي‌اش خبر داد و درباره شكل‌گيري ايده مجموعه تصريح مي‌كند:

«ايده اصلي اين مجموعه توسط مادرم شكل گرفت و به پيشنهاد او انجام شد. در خانه پدري، هيئت و روضه داشتيم و مادرم با نقاشي قهوه‌خانه‌اي آشنا بود. او معتقد بود يك پراكندگي در آثار هنري با اين مضامين وجود دارد و بايد يك كار كالبدي تك‌محوري انجام شود. مادرم بعد از ديدن تابلوي «عصر عاشورا» اثر محمود فرشچيان، اين ذهنيت را در من تقويت كرد كه اين معنا را دنبال كنم.»

کد خبر 383822

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha