همشهری آنلاین: همزمان با حضور میلیون‌ها زائر حسینی در کربلا برای برگزاری مراسم عاشورا، دولت عراق از حضور ۴۰۰۰ نیروی داوطلب برای تامین امنیت زائران و تسهیل عملیات ورود زائران به ورودی‌های استان کربلا خبر داد.

ایسنا به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز نوشت: معاون مسئول بخش اداره حراست و انتظامات تولیت حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) اعلام کرد: به دستور عبدالمهدی کربلایی، نماینده مرجع عالی شیعیان و متولی قانونی حرم امام حسین بهترین خدمات امنیتی و بهداشتی با زائران آن حضرت در مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی ارائه خواهد شد و در حال حاضر ۴۰۰۰ نیروی داوطلب برای تسهیل ورود زائران از ورودی‌های کربلا تا صحن حرم امام حسین حضور دارند.

همچنین هماهنگی‌های عالی با فرماندهی پلیس کربلا و گروه‌های داوطلب مردمی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: نیروهایی از نیروهای نظامی در منطقه الاخیضر برای تامین امنیت مناطق اطراف کربلا از هرگونه حملات تروریستی حضور دارند و نیروهای امنیتی در تمامی مناطق کربلا مستقر هستند.

همزمان با حضور میلیون‌ها زائر در استان کربلا تدابیر امنیتی شدید در تمامی ورودی‌ها و مناطق مختلف این شهر اتخاذ شده و ممنوعیت‌هایی برای آمد و شد و عبور و مرور خودروها و انواع وسائل نقلیه اعمال شده است.

علاوه بر این حدود ۱۰۰۰ دوربین مداربسته در نزدیکی مرقدهای امام حسین و حضرت عباس در استان کربلا جهت تامین امنیت زائران نصب شده است و مسئولان امنیتی این استان بر لزوم همکاری همه زائران با نیروهای امنیتی تاکید دارند.

علاء الغانمی، سخنگوی پلیس کربلا به سومریه نیوز گفت که پلیس از عصر روز شنبه تا پایان مراسم عاشورا آمد و شد خودروهای سواری را منع کرده است و فرماندهی پلیس بابل نیز از روز شنبه رفت و آمد خودروهای سواری به سمت استان کربلا را ممنوع کرده و از زائران خواسته شده برای رفت و آمد از وسائل نقلیه عمومی استفاده کنند.

همزمان وزارت نفت عراق از تامین بیش از ۱۱ میلیون لیتر سوخت برای برطرف کردن احتیاجات زائران حسینی در استان کربلا خبر داد.

مراسم عاشورای حسینی هر ساله با حضور میلیون‌ها زائر آن حضرت از داخل و خارج عراق از جمله ایران برگزار می‌شود و امسال به گفته مدیر کل اداره حمل و نقل استان ایلام حدود ۹۲ هزار ایرانی ظرف هشت روز از مرز زمینی مهران به استان کربلا رفته‌اند.

کد خبر 383798

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha