پسر جوانی که در جریان نزاعی مرگبار در پارک اقاقیا، جوان دیگری را به قتل رسانده و به قصاص محکوم شده بود، توانست با پرداخت دیه‌ای سنگین رضایت اولیای دم را جلب کند و از قصاص بگریزد.

دادگاه

اين جنايت شامگاه ششم آبان‌ماه سال92، در پارك اقاقيا واقع در بلوار ابوذر اتفاق افتاد. زماني كه مأموران كلانتري 132نبرد به محل وقوع جنايت رسيدند، دقايقي از اين حادثه مي‌گذشت. مقتول پسر جواني بود و شواهد نشان مي‌داد كه توسط جوان ديگري با يك ضربه چاقو به قتل رسيده است.

هرچند مأموران در همان تحقيقات مقدماتي توانستند قاتل را شناسايي كنند اما او به مكان نامعلومي گريخته بود. تلاش‌ها براي دستگيري وي ادامه يافت تا اينكه 20روز بعد متهم نزد مأموران رفت و خودش را تسليم كرد. او گفت وقتي قصد داشت در پارك به دستشويي برود با مقتول درگير شده است. به اين ترتيب وي در دادگاه كيفري يك استان تهران محاكمه و با درخواست اولياي دم به قصاص محكوم شد. در شرايطي كه با تأييد اين رأي در ديوان‌عالي كشور پسر جوان در يك قدمي چوبه دار قرار گرفته بود، خانواده‌اش توانستند با پرداخت ديه رضايت اولياي دم را جلب كنند.

با نجات پسر جوان از چوبه دار، او ديروز در شعبه چهارم دادگاه كيفري يك استان تهران به لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه شد. در اين جلسه كه به رياست قاضي اصغر عبداللهي و با حضور قاضي واعظي برگزار شد، پسر جوان كه حالا 24سال دارد، در جايگاه قرار گرفت و بار ديگر آنچه را كه اتفاق افتاده بود، شرح داد. او گفت:

آن روز در پارك نزديك خانه‌مان مشغول واليبال بودم. بعد از چند دقيقه مي‌خواستم به دستشويي بروم اما در آنجا جواني مانعم شد و به من اعتراض كرد. سر همين موضوع با يكديگر درگير شديم و او برايم چاقو كشيد. در جريان دعوا چاقو را از پسر جوان گرفتم و ناخواسته ضربه‌اي به او زدم و فرار كردم. چند ساعت بعد بود كه فهميدم او به قتل رسيده است. من نمي‌خواستم اين اتفاق بيفتد. حدود 20روز فراري بودم و در خانه يكي از اقوامم پنهان شده بودم تا اينكه سرانجام خودم را تسليم كردم.

وي ادامه داد: در اين مدت خانواده‌ام تلاش زيادي كردند تا رضايت اولياي دم را جلب كنند. پدرم كه بيمار و از كار افتاده است خانه‌مان را فروخت و توانست به سختي 500ميليون تومان فراهم كند و به اولياي دم بدهد تا رضايت بدهند. در اين مدت خانواده‌ام سختي زيادي كشيده‌اند و اگر آزاد شوم مي‌خواهم اشتباهات گذشته‌ام را جبران كنم و عصاي دست پدر پيرم باشم.

متهم درباره شرايط زندان نيز گفت: در مدتي كه زنداني بودم تلاش كردم خودم را اصلاح كنم. در زندان دوره‌هاي معرق‌كاري، جوشكاري، لوله‌كشي و... را گذراندم و سعي كردم كار ياد بگيرم. قول مي‌دهم درصورتي كه آزاد شوم، ديگر مرتكب خطايي نشوم.
در پايان اين جلسه هيأت قضايي وارد شور شدند و پسر جوان را به تحمل 4سال حبس با احتساب ايام بازداشت محكوم كردند. به اين ترتيب پسر جوان كمتر از 2‌ماه ديگر از زندان آزاد خواهد شد.

کد خبر 383446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha